טרגדיה: מורה ומנהלת מבתי ספר בעיר נרצחו בפיגוע הירי

מרת חנה איפרגן (67) הי"ד הייתה מנהלת בית ספר בית יעקב "בנות הדסה" בבית שמש | ליביה דיקמן (24), הייתה מורה בבית ספר בית יעקב "דרך אמונה" ברמה ג' והייתה בהיריון מתקדם | השתיים נרצחו בפיגוע בכניסה לירושלים בחמישי האחרון, כשהן מחכות לאוטובוס שיוביל אותן לעבודתן בבית שמש
נטלי נקש

פתחו בירי פתאומי לעבר אזרחים: הפיגוע שהתרחש בתחנת האוטובוס בכניסה לירושלים, התחיל בשעה 7:40 בבוקר ביום חמישי שעבר. רכב עצר ליד האזרחים שהמתינו בתחנת האוטובוס, ממנו יצאו שני מחבלים שהתחילו לבצע ירי לכיוון האזרחים. שלושה נרצחו, שתיים מתוכם היו בדרכן לעבודתן בבית שמש: מרת חנה איפרגן (67) הי"ד, מנהלת בית הספר "בנות הדסה" וליביה דיקמן (24) הי"ד, הייתה מורה בבית ספר בית יעקב ברמת בית שמש ג'.

אשת חסד גדולה

חנה איפרגן (67) המנוחה הי”ד, התגוררה ברחוב רש”י בשכונת מקור ברוך בירושלים, היא הייתה בדרכה לעבודתה בבית הספר בית יעקב "בנות הדסה" בבית שמש ונרצחה בידי שני מחבלי החמאס ממזרח ירושלים."איפרגן ז"ל הייתה דמות משמעותית מאוד, אשת חינוך מסורה שהקפידה לעמוד בכל בוקר בפתח בית הספר ולקבל את הילדות", ספדו לה בעיר, "היא נחשבה לדמות מוערכת על ידי הצוות, דמות מובילה בקרב אנשי החינוך בבית שמש".

חשמל

לפי מקורביה היא הייתה אישה צדקנית, אשת חסד ומכניסת אורחים, שעבדה כמחנכת וכיהנה כמנהלת בית הספר והעניקה חינוך טהור לבנות ישראל. איפרגן ז"ל הותירה אחריה בת יחידה ובעל, הרב דוד בן שמעון. יהי זכרה ברוך.  

זירת הפיגוע | צילום: מד"א

"איפרגן ז"ל הייתה דמות משמעותית מאוד, אשת חינוך מסורה שהקפידה לעמוד בכל בוקר בפתח בית הספר ולקבל את הילדות", ספדו לה בעיר, "היא נחשבה לדמות מוערכת על ידי הצוות, דמות מובילה בקרב אנשי החינוך בבית שמש"

היה לה לב ענק

ליביה דיקמן (24), מורה לגיל הרך, הייתה בדרכה לבית הספר בית יעקב "דרך אמונה" בבית שמש כשהמחבלים פתחו באש לכיוונה בתחנת האוטובוס בירושלים. מאות בני אדם השתתפו בהלווייתה והגיעו לנחם את המשפחה. אביה ספד לה, "היא נרצחה בזמן שהיא התפללה, תוך כדי שירה, כשהסידור בידה", אמר בכאב. "היא הייתה אישה שידעה מה היא רוצה לעשות בחיים. היו לה לב, שכל ורגש שבזכותם היא ידעה בבירור מה צריך לעשות. היא תשאיר אחריה רק זיכרונות טובים של חיוך עדין".

תלמידותיה התקשו לקבל את הבשורה: "אי אפשר להשאיר אותה עוד רגע, כדי להיפרד?", אמרו בבכי למורים שהודיעו להן על מותה.

"ליביה הייתה בדרך לבית הספר כשהמרצחים הגיעו לתחנה וירו לה בראש. היא לא סבלה רגע אחד", סיפר האב. "כשהייתי צריך לזהות אותה, ראיתי קדושה וטהרה, אישה שרוצה לבנות בית בישראל. היה לה בעל כל כך טוב. הם היו זוג מאושר, כולה הייתה בשבילו. נכנסתי להיפרד ממנה, הודיתי לה על 24 השנים שנתנה לי. כזו ילדה טובה, לא היה לי ויכוח איתה אף פעם. היא הייתה צדיקה אמיתית".

בעלה מאיר סיפר כי השניים נפגשו לפני שנה. "היית כל כך צדיקה וטהורה, רצית לעשות רק טוב. כל השאיפות שלך היו להתחזק ולעשות טוב, נרצחת תוך כדי שירה, כשהסידור בידך".

השר במשרד החינוך חיים ביטון ספד: “המומים ומזועזעים מהבשורה הקשה שקיבלנו הבוקר על הירצחן של שתי נשות חינוך. הרבנית חנה איפרגן מנהלת ביה”ס 'בנות הדסה' ברשת 'בני יוסף' והגב’ המורה ליביה דיקמן מבית ספר 'דרך אמונה 'ברשת החינוך העצמאי’ – הי”ד, שכמדי בוקר היו בדרכן לחנך את בנות ישראל, ומחבלים בני עוולה צמאי דם רצחו אותן באכזריות. תנחומינו לבני המשפחה, לצוותי ההוראה ולמאות תלמידותיהן״.

סגן שר החקלאות ח”כ משה אבוטבול: “קיבלתי בהלם וזעזוע את הבשורה הקשה על הפיגוע הבוקר בכניסה לירושלים, בו נרצחו שלושה יהודים הי”ד – שאחת מהם היא אשת החינוך הדגולה, הרבנית חנה איפרגן הי”ד, מנהלת בית ספר בנות הדסה בבית שמש. אישה צדקת ששנים רבות העמידה וחינכה תלמידות רבות בעיר, והבוקר נרצחה בדרכה לחנך את בנות ישראל.

“אני שולח את תנחומי לבעלה הרה”ג שמעון איפרגן שליט”א. ששימש במשך שנים כמשגיח רוחני בישיבת ‘אימרי בינה’ בעירנו בית שמש. ולחתנם היקר הרב דוד בן שמעון תושב העיר, מי שהיה יד ימינו של מורנו חכם שלום כהן זצוק”ל. אני נושא תפילה יחד עם כל עם ישראל להחלמתם המהירה של שאר הפצועים בפיגוע".

ראשת העירייה, ד"ר עליזה בלוך ספדה לדיקמן ואיפרגן: "קיבלנו בתדהמה מרה את הבשורה הקשה על הפיגוע הנורא הבוקר בירושלים בו נרצחו חנה איפרגן וליביה דיקמן. נשות חינוך שהיו בדרך לשליחותן החינוכית בבתי ספר בעיר בית שמש כמדי בוקר. צוותי השרות הפסיכולוגי החינוכי בעירייה מלווים את צוותי המורים של בתי הספר ואת קהילת ההורים. אובדן קשה ובלתי נתפס של דמויות משמעותיות בחינוך ילדי העיר. אנחנו נמשיך ליישם את משנתן החינוכית בעיר ויהיה זה גלעד לזכרן".

שני המחבלים שביצעו את הפיגוע בכניסה לירושלים היו, תושבי שכונת צור באהר שבמזרח העיר. הם הגיעו למקום ברכב וירו ברובה M-16 ובאקדח וחוסלו על ידי שני חיילים ואזרח, אחד מהם לוחם במילואים שחזר לאפטר מעזה. בתיעוד מזירת הפיגוע נראים המחבלים יוצאים מהרכב ופותחים באש לעבר תחנת האוטובוס. לעבר אחד המנטרלים שחתר למגע קרוב למחבלים נפתחה אש בחסות המהומה, והוא נראה מראים ידיים כשכדורים שורקים ופוגעים מסביבו. בהמשך הוא פונה לבית החולים. המחבלים הם מוראד נמר (38), שהיה במאסר בשנים 2020-2010 בשל כוונות לפעילות טרור בהכוונת רצועת עזה ואחיו אברהים נמר (30) שהיה במאסר בשנת 2014 על רקע פעילות טרור – שניהם מזוהים עם חמאס. כוחות הביטחון פשטו על ביתו של אחד המחבלים ועצרו כמה מבני משפחתו.

ליביה ז"ל. נרצחה בזמן שהתפללה

אביה ספד לה:

"היא נרצחה בזמן שהיא התפללה, תוך כדי שירה, כשהסידור בידה", אמר בכאב. "היא הייתה אישה שידעה מה היא רוצה לעשות בחיים. היו לה לב, שכל ורגש שבזכותם היא ידעה בבירור מה צריך לעשות. היא תשאיר אחריה רק זיכרונות טובים של חיוך עדין"

מפגש עם הצוות המקצועי של בי"ס

ראשת העירייה, ד"ר עליזה בלוך הגיעה למפגש עם המורים בבית הספר בית יעקב "בנות הדסה" שחנה איפרגן ז"ל ניהלה. בלוך יחד עם הצוות המקצועי, פגשו את המורות ושמעו את התחושות שלהן אחרי האסון הקשה שפקד את בית הספר והעיר בית שמש. לאחר מכן, גם שמעו לתחושות של חלק מהתלמידות.

הנשק שהשתמשו בו המחבלים | צילום: דוברות המשטרה

בלוך סיימה את המפגש ואמרה: "המנהלת חנה המדהימה הייתה עוגן עבור בית הספר, קהילת ההורים והתלמידות. מנהיגה חינוכית שהובילה צוות יוצא דופן. אנחנו מחבקים את קהילת בית הספר, יחד ובעצמה רבה יותר נמשיך את המורשת של חנה ז"ל. היכולת של כולנו ליישם את דרכה היא ההנצחה הנעלה ביותר לזכרה".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

new1
new1
new1

עוד כתבות שאולי יעניינו אותך:

יפתחו מעונות במתנ"סים

בצעד מאוד יוצא מהכלל ראש העירייה הודיעה כי בעקבות המחסור במיקום למעונות, השנה יפתחו חלק מהמעונות במתנ"סים | תושב הרמה אמר ל"שוס הדרך": "למה אי אפשר למצוא מקום ייעודי למעונות ומקום למתנ"סים? | תושבת אחרת הוסיפה, "בתקופת עליזה נפתחו 2 מעונות ולא במתנ"סים, והפעם אנחנו מרגישים שלא דואגים לנו"

בשורות משמחות!

המאמן רפאל חזן חתם עם נערים ב' לעונה ועם אופציה לשלוש עונות נוספות בקבוצה המקומית "עירוני בית שמש"

מתחבקים עם סלב

תמר ובר אוחנה המהממים, נצפו בעדשת המצלמה של לכלוכית כשהם מצטלמים עם לא אחרת מאשר עדן בן זקן, הזמרת המטורפת

יוצאים מהשגרה

אבי עמר התותח ואישתו המהממת נתפסו בעדשה של לכלוכית כשהם במסעדה, שותים בירה ונהנים מכמה רגעים שקטים בשגרה

עוגיות שוקולד צ'יפס במילוי עוגת גבינה

עוגיות שוקולד צ'יפס קלאסיות נימוחות עם טוויסט משוגע של מילוי עוגת גבינה המבוסס על גבינת כנען של תנובה ושוקולד לבן | אל תגידו לא שמעתם או לא ראיתם – רוצו להכין!!

המתכון של אושרת כהן: שווארמה ביתית

במקור שווארמה (מהשורש שווירמה בערבית, מלשון להסתובב) מגיעה מטורקיה, ושם השם שלה הוא דונר קבאב. מדובר בשכבות שכבות של בשר, לרוב בקר ולפעמים גם טלה, שמסתובב על שיפוד לצד גחלים לוהטות עד שהוא מזהיב מבחוץ | שווארמה מכינים מהודו נקבה, פרגית עוף או בשר עגל וטלה - במתכון שלי שילבתי פרגית ושומן כבש

ההצלחה הגדולה של "ילדי מטריה"

המחזמר "ילדי המטריה" שיצא בהפקת פסגות השבע ברשת מרכזים קהילתיים הצליח ובגדול | גרינברג אמר: "המחזמר הוא אחד מתוך מגוון אירועי תרבות ייחודיים שבלטו בעיר ואף גרפו הצלחה גדולה"

היכרות למצב חירום

במסגרת הערכות למצבי חירום בבית שמש התקיימה ישיבה בהולה | גרינברג אמר: "אנחנו מתכנסים במסגרת ההערכות שלנו לחירום" | הממונה חירום מוטי לייטנר הוסיף: "אני מדגיש את השכונות החדשות ואזורים שנמצאים בתהליך אכלוס. אזורים אלו לא היו חלק מאירועי החירום שהיו לאחרונה"

מרגש: האקדמיה לכדורגל סיימה מחזור

השבוע התקיים סיום מחזור באקדמיה לכדורגל בית שמש | ראש העירייה גרינברג והמומנה על התרבות, אירועים וספורט משה שטרית הגיעו למפגש הסיום וברכו. גרינברג אמר: "אין לי ספק שבעתיד הלא רחוק תחזקו את הכדורגל העיר"

משרד העבודה: נערך מבצע אכיפה באתרי בנייה בעיר

השבוע משרד העבודה דיווח כי התקיים מבצע אכיפה נרחב בעיר | במהלך הביקורים נמצאו ליקויים רבים באתרי בנייה בעיר. כמו: ליקויי חשמל, ליקויי בגידור, ליקויי בביצוע עבודה בגובה וליקויי בעסקת קטינים באתרי בנייה

המשת"פ של איראן קיבל כתב אישום

כתב אישום הוגש נגד אלימלך שטרן, תושב העיר בן 21 לאחר שקיים מערכת יחסים עסקית עם סוכן איראני וביצע משימות בהנחייתו בתמורה לתשלום בקריפטו | כתב האישום מייחס לנאשם עבירות של מגע עם סוכן חוץ וקשירת קשר לאיומים

טרגדיה: בית שמש: גבר כבן 72 התמוטט בתוך חנות

"צוות הצלה" הוזעקו לרחוב השבעה בעיר בעקבות דיווח על גבר בן 72 שהתמוטט בתוך חנות | לדברי עוברי אורח הוא התמוטט בפתאומיות ונמצא ללא דופק או נשימה | לאחר מכן הוא פונה לבית החולים להמשך טיפול

חשד: הגישו טפסים מזויפים על מחלות נפש

תלונה שהתקבלה מהמוסד הרפואי "איתנים" על כך שהוגשו מסמכים מזויפים על מחלות נפש לביטוח לאומי, והוציאו במרמה מכספי המדינה שלא כדין בסכום של למעלה ממיליון שקל | המשטרה עצרה 11 חשודים במעשים

רמה ג': מתחם בן 120 יחידות ישווק למגורים ומסחר

רשות מקרקעי ישראל ומשרד הבינוי והשיכון הודיעו לאחרונה כי אחד מהמגרשים האחרונים בשכונת רמת בית שמש ג' ישווק למסחר, משרדים ומגורים | מדובר בכ-90 דונם ומחירו יהיה מינימום | בקרוב יפורסם המכרז להגשת מועמדות

דילוג לתוכן