הסינגלים המטורפים לרוכבי האופניים

קרן קיימת לישראל פרסמה לאחרונה מסלולי אופניים מצפון ועד דרום המתאימים לרוכבים מקצועיים, מקפחות וגם לרוכבים מתחילים | בין אם אתם מחכים לסופ"ש לרכוב או לחג השבועות שמתקרב – הנה כמה מילים על המסלולים וגם על הנוף שמצפה לכם
בן הרוש

אומרים לרכב או לרכוב: מה זה משנה? בואו להנות: קרן קיימת לישראל פרסמה את הסינגלים המדהימים שהיא מציעה לרוכבי אופניים, מצפון ועד דרום, לרגל יום האופניים הבינלאומי וגם לקראת חג השבועות. בין אם אתם רוכבים מקצועיים, בעלי מוגבלויות ובכל רמת קושי אחרת – אתם מוזמנים. ריכזנו עבורכם את המסלולים שאתם חייבים להכיר.

שביל אופניים עדולם

שביל אופניים עדולם הוא חלק ממערך שבילים גדול – "ארץ האופניים שפלת יהודה", הכולל שבילי אופניים בפארק עדולם (שביל עדולם, שביל קנים ושבילים עממיים) פארק בריטניה, יער חרובית וזכריה, אשר כבר כיום מחוברים ביניהם במידה מסוימת. שביל עדולם הוא מסלול חוצה פארק ואינו מעגלי. רכיבה לכל אורכו של השביל היא משימה לא קלה. אפשר להשאיר רכב בסיום, או לחלופין לרכוב בכביש 35 כ-2 ק"מ מערבה לצומת בית גוברין, שם לפנות ימינה ולרכוב עוד כ-8 ק"מ מישוריים למדי על כביש 38 עד לצומת האלה. זו האופציה הקלה והמהירה ביותר – כחצי שעה לרוכב מיומן ונחוש. יש גם כמה אפשרויות לחזור דרך השטח, אולם אז מדובר במסלול ארוך במיוחד. תוואי השטח חשוף כמעט כולו, ולכן בקיץ כדאי להתחיל ברכיבה מוקדם מאוד בבוקר, להצטייד בהגנה מן השמש ובהרבה מים. אורך הסינגל כ-24 ק"מ והוא מסומן לכל אורכו בשלטים של סמלי שביל אופניים – כחול על רקע צהוב (סיווג של רמת רכיבה בינונית). על השלטים כתוב "שביל עדולם".

בן הרוש
שביל עדולם. צילום אילן שחר, ארכיון הצילומים של קקל

"יער בן שמן נוח יחסית מבחינת הפרשי הגובה שבו: המבקשים לרכוב ביער אינם נדרשים לעליות ארוכות כמו בהרי יהודה הסמוכים. הקרבה ותוואי השטח הנוח תרמו לכך שהוא הפך לאתר רכיבה מרכזי, שוקק רוכבים בכל ימות השבוע, ובסופי השבוע במיוחד"

שביל אופניים יער גברעם

שביל יער גברעם נמצא דרומית לאשקלון ביער גברעם בצמוד לקיבוץ גברעם. השביל עובר בנוף של גבעות כורכר וסוף החורף תחילת האביב זו העונה המושלמת לרכיבה בו. הגבעות מעוטרות בפריחה של שיחי רותם וקידה שעירה, כלניות, צבעונים וגיאופיטים נוספים. מהמבואה הראשית אפשר לבחור רכיבה בשלושה אורכים. מסלול קצר לרמת רכיבה בסיסית באורך של כ 3 ק"מ מהמבואה לכיוון מערב ומסלול לרמת רכיבה בינונית שמורכב משתי טבעות ביערות שממזרח ודרום לקיבוץ המאפשר רכיבה של כ 10 ק"מ או מסלול מורחב של כ 20 ק"מ.

שביל אופניים עין השופט – הזורע

שביל האופניים עין השופט-הזורע מאפשר רכיבה של 30-13 ק"מ בנוף הייחודי של המרחב הביוספרי רמת מנשה שבתחומי המועצה האזורית מגידו. הוא כולל כ-30 ק"מ של שבילים, ומוביל את הרוכב לפינות חמד שעד כה נחבאו בעומק היער: תצפיות נוף, מנהרות בחורש הסבוך, שולחנות אבן ישנים של קק"ל ועוד. תנאי השטח, הטופוגרפיה ותוואי המסלול מאפשרים רכיבה במשך כל ימות השנה: היער מספק מחסה וצל במשך ימי הקיץ, וסוג הקרקע מאפשר רכיבה גם בימי גשם. המסלול כולל שתי "טבעות" שבהן אפשר לרכוב בנפרד או יחד. בערוצי הנחלים גדלים קנים, שיחי פטל קדוש והרדוף ואף עצי ערבה מחודדת והאולמוס השעיר הנדיר במקומותינו. ביערות גדלים אורנים, איקליפטוסים ועצי צפצפה. הקיסוס המשתלשל מהעצים השונים מעניק ליערות מראה של ארצות רחוקות. השביל בנוי בצורה המאפשרת חוויית רכיבה מהנה לכל רוכבי האופניים, מהמתחילים ועד למתקדמים, מאוהבי הרכיבה הנינוחה ועד לחובבי האדרנלין. מצד אחד הוא אינו כולל קטעים טכניים, מדרגות או שיפועים גדולים, ומצד אחר הוא בנוי בצורה חכמה המאפשרת לרוכבים המקצועיים המגבירים את המהירות, להגיע למצב הדורש שליטה גבוהה באופניים וריכוז מרבי לאורך כל הדרך. ההנאה מובטחת.

שביל אופניים הרצל ביער בן שמן

שביל הרצל הנו מסלול רכיבה באורך כ-10.5 ק"מ שייקח אתכם לסיבוב מהנה בלבו של יער בן שמן. המסלול ידידותי, הכניסה ליער נמצאת בתחילת כביש 443 מזרח.

יער בן שמן נוח יחסית מבחינת הפרשי הגובה שבו: המבקשים לרכוב ביער אינם נדרשים לעליות ארוכות כמו בהרי יהודה הסמוכים. הקרבה ותוואי השטח הנוח תרמו לכך שהוא הפך לאתר רכיבה מרכזי, שוקק רוכבים בכל ימות השבוע, ובסופי השבוע במיוחד.

לאחר תכנון ארוך הוחלט שייבנו שלושה שבילים ביער בן שמן באורך כולל של כ-65 ק"מ: קצר, בינוני וארוך. הרכיבה ביער בן שמן מומלצת כל השנה, אולם בשיא הקיץ יכול להיות שם חם מאוד, ומומלץ להתחיל לרכוב מוקדם. השבילים משלבים אזורים מוצלים ואזורים חשופים, ועל כן מומלץ להתמקד באזורים החשופים בעונות החורף, ובמוצלים כאשר חם יותר.

שביל אופניים מעלה נחל אלכסנדר

המסלול מורכב מ-3 טבעות העוברות בנופים היפים של השרון דרך כוכב יאיר, צור יצחק ומצפה הדר גולדין בסמוך לישוב סלעית. המסלול הקצר – אורך 14.5 ק"מ, גובה מצטבר 100 מ', רמת רכיבה קלה.
המסלול הבינוני – אורך 20 ק"מ, גובה מצטבר 270 מ', רמת רכיבה בינונית.
המסלול הארוך – אורך 27 ק"מ, גובה מצטבר 400 מ', רמת רכיבה בינונית.

השביל אופניים הנו שביל מודולרי המספק רכיבה איכותית לרוכבים מתחילים ומתקדמים כאחד, בשילוב פריחה משגעת ונופים מרהיבים, וכל זאת במרחק קצרצר מהמרכז והשרון.

שביל אופניים רימון ביער להב – כרמים

שביל רימון הוא שביל אופניים וותיק בחלקו הדרומי של יער להב. בשביל רימון התווספו לאחרונה כ-20 אלמנטים טכניים מסוג מדרגה, קפיצת עפר, קפיצת עפר עם מרווח ומקפצת שליחה. אלמנטים אלו מפוזרים לכל אורך השביל. לכל אלמנט יש מעקף (צ'יקן ליין) משולט. אלמנטים אלו, המיועדים אך ורק לרוכבים מנוסים בעלי רמת רכיבה גבוהה, משדרגים את חווית הרכיבה בשביל והופכים אותו לאחד המהנים בקק"ל. בנוסף כחלק משדרוג מערך שבילי האופניים ביער להב התווספו עמדות ניפוח צמיגים במבואות.

סינגל רימון. צילום יפתח סהר

"שביל רימון הוא שביל אופניים וותיק בחלקו הדרומי של יער להב. בשביל רימון התווספו לאחרונה כ-20 אלמנטים טכניים מסוג מדרגה, קפיצת עפר, קפיצת עפר עם מרווח ומקפצת שליחה. אלמנטים אלו מפוזרים לכל אורך השביל. לכל אלמנט יש מעקף (צ'יקן ליין) משולט. אלמנטים אלו, המיועדים אך ורק לרוכבים מנוסים בעלי רמת רכיבה גבוהה"

סינגל השלוחה

אורכו של הסינגל, 20.4 ק"מ, עלול להישמע קצר לחלק מהרוכבים, אך 530 מ' טיפוס על פני המרחק הזה מבהירים שזה סינגל עם מעט מאוד מנוחה – או שאנחנו בירידה הדורשת את מלוא תשומת הלב שלנו, או שאנחנו בעלייה הסוחטת כל סיב שריר ברגליים שלנו.

שהאתגרים הטכניים במסלול בנויים בצורה חכמה כך שיופיעו בעיקר כשהמהירות גוברת – רוכבים רגועים יוכלו ליהנות מן השביל בלי להיתקל במכשולים שיעצרו אותם, אך מי שישחררו את המעצורים בירידות יידרשו לשליטה מושלמת באופניים על מנת שדליי האדרנלין שיוזרמו בגוף לא יישפכו על קרקע היער.

למעוניינים בקיצור המסלול, מבנהו מאפשר חיתוכים קלים בכמה מקומות אל המשך המסלול, מה שמאפשר מבחר אפשרויות רכיבה בין 10 ק"מ ל – 21. מצד שני, חובבי המרחקים יכולים בקלות לשלב את הרכיבה בסינגל עם רכיבה בסינגל חוף הכרמל בן 40 הקילומטרים או בחלקו, זאת על ידי רכיבה בדאבל דרומה כשאנו מגיעים לקראת סוף ההקפה לכביש הסמוך למרכז מיר"ב.

הסינגל מסומן בשטח על ידי "טיפות" עם רוכב אופניים בצבע שחור בתוכן על רקע צהוב, כאשר השפיץ של הטיפה מצביע על כיוון התנועה. הרכיבה היא אך ורק בכיוון המסומן – עם כיוון השעון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

new1
new1
new1

עוד כתבות שאולי יעניינו אותך:

יפתחו מעונות במתנ"סים

בצעד מאוד יוצא מהכלל ראש העירייה הודיעה כי בעקבות המחסור במיקום למעונות, השנה יפתחו חלק מהמעונות במתנ"סים | תושב הרמה אמר ל"שוס הדרך": "למה אי אפשר למצוא מקום ייעודי למעונות ומקום למתנ"סים? | תושבת אחרת הוסיפה, "בתקופת עליזה נפתחו 2 מעונות ולא במתנ"סים, והפעם אנחנו מרגישים שלא דואגים לנו"

בשורות משמחות!

המאמן רפאל חזן חתם עם נערים ב' לעונה ועם אופציה לשלוש עונות נוספות בקבוצה המקומית "עירוני בית שמש"

מתחבקים עם סלב

תמר ובר אוחנה המהממים, נצפו בעדשת המצלמה של לכלוכית כשהם מצטלמים עם לא אחרת מאשר עדן בן זקן, הזמרת המטורפת

יוצאים מהשגרה

אבי עמר התותח ואישתו המהממת נתפסו בעדשה של לכלוכית כשהם במסעדה, שותים בירה ונהנים מכמה רגעים שקטים בשגרה

עוגיות שוקולד צ'יפס במילוי עוגת גבינה

עוגיות שוקולד צ'יפס קלאסיות נימוחות עם טוויסט משוגע של מילוי עוגת גבינה המבוסס על גבינת כנען של תנובה ושוקולד לבן | אל תגידו לא שמעתם או לא ראיתם – רוצו להכין!!

המתכון של אושרת כהן: שווארמה ביתית

במקור שווארמה (מהשורש שווירמה בערבית, מלשון להסתובב) מגיעה מטורקיה, ושם השם שלה הוא דונר קבאב. מדובר בשכבות שכבות של בשר, לרוב בקר ולפעמים גם טלה, שמסתובב על שיפוד לצד גחלים לוהטות עד שהוא מזהיב מבחוץ | שווארמה מכינים מהודו נקבה, פרגית עוף או בשר עגל וטלה - במתכון שלי שילבתי פרגית ושומן כבש

ההצלחה הגדולה של "ילדי מטריה"

המחזמר "ילדי המטריה" שיצא בהפקת פסגות השבע ברשת מרכזים קהילתיים הצליח ובגדול | גרינברג אמר: "המחזמר הוא אחד מתוך מגוון אירועי תרבות ייחודיים שבלטו בעיר ואף גרפו הצלחה גדולה"

היכרות למצב חירום

במסגרת הערכות למצבי חירום בבית שמש התקיימה ישיבה בהולה | גרינברג אמר: "אנחנו מתכנסים במסגרת ההערכות שלנו לחירום" | הממונה חירום מוטי לייטנר הוסיף: "אני מדגיש את השכונות החדשות ואזורים שנמצאים בתהליך אכלוס. אזורים אלו לא היו חלק מאירועי החירום שהיו לאחרונה"

מרגש: האקדמיה לכדורגל סיימה מחזור

השבוע התקיים סיום מחזור באקדמיה לכדורגל בית שמש | ראש העירייה גרינברג והמומנה על התרבות, אירועים וספורט משה שטרית הגיעו למפגש הסיום וברכו. גרינברג אמר: "אין לי ספק שבעתיד הלא רחוק תחזקו את הכדורגל העיר"

משרד העבודה: נערך מבצע אכיפה באתרי בנייה בעיר

השבוע משרד העבודה דיווח כי התקיים מבצע אכיפה נרחב בעיר | במהלך הביקורים נמצאו ליקויים רבים באתרי בנייה בעיר. כמו: ליקויי חשמל, ליקויי בגידור, ליקויי בביצוע עבודה בגובה וליקויי בעסקת קטינים באתרי בנייה

המשת"פ של איראן קיבל כתב אישום

כתב אישום הוגש נגד אלימלך שטרן, תושב העיר בן 21 לאחר שקיים מערכת יחסים עסקית עם סוכן איראני וביצע משימות בהנחייתו בתמורה לתשלום בקריפטו | כתב האישום מייחס לנאשם עבירות של מגע עם סוכן חוץ וקשירת קשר לאיומים

טרגדיה: בית שמש: גבר כבן 72 התמוטט בתוך חנות

"צוות הצלה" הוזעקו לרחוב השבעה בעיר בעקבות דיווח על גבר בן 72 שהתמוטט בתוך חנות | לדברי עוברי אורח הוא התמוטט בפתאומיות ונמצא ללא דופק או נשימה | לאחר מכן הוא פונה לבית החולים להמשך טיפול

חשד: הגישו טפסים מזויפים על מחלות נפש

תלונה שהתקבלה מהמוסד הרפואי "איתנים" על כך שהוגשו מסמכים מזויפים על מחלות נפש לביטוח לאומי, והוציאו במרמה מכספי המדינה שלא כדין בסכום של למעלה ממיליון שקל | המשטרה עצרה 11 חשודים במעשים

רמה ג': מתחם בן 120 יחידות ישווק למגורים ומסחר

רשות מקרקעי ישראל ומשרד הבינוי והשיכון הודיעו לאחרונה כי אחד מהמגרשים האחרונים בשכונת רמת בית שמש ג' ישווק למסחר, משרדים ומגורים | מדובר בכ-90 דונם ומחירו יהיה מינימום | בקרוב יפורסם המכרז להגשת מועמדות

דילוג לתוכן