המנהיג החדש

הוא כיהן כמנכ"ל טירת הכרמל, מנכ"ל נמל אילת ומנכ"ל של חברת נוף, וכעת אחרי תפקידים בכירים ברחבי הארץ – אבישי כהן חוזר לתפקיד מקומי, כראש מועצת מטה יהודה וצועד בדרך שבה אביו צעד לפני 60 שנה | בראיון חגיגי הוא מדבר על תכנית העבודה ועל דעתו לגבי חלוקת נשקים לתושבים בעקבות המתיחות הביטחונית
חזן

הדרך של אבישי כהן, ראש מועצת מטה יהודה הייתה ארוכה ומפותלת עד שהחליט שהגיע הזמן לחזור הביתה. הוא כיהן כמנכ"ל במגוון תפקידים ברחבי הארץ ובנה קריירה משגשגת וזאת כאשר הוא מתגורר במושב נס הרים. 60 שנים אחרי שאביו היה ראש המועצה, הוא מחליט לחזור, להגיש את מועמדותו לראשות ולהיבחר ברוב קולות. השבוע לקראת החג הוא מדבר על הזכייה, על התכניות שירצה לממש בקדנציה, מה דעתו על חלוקת נשקים לתושבים בעקבות המלחמה ואיך הוא מתכנן לשמור על סטטוס קוו בין כל התושבים מכלל המגזרים שגרים במועצה.

אבישי איך ההרגשה אחרי הזכייה?

רימון

"התרגשות", שיתף. "אני מרגיש חדווה שמתלווה לעשייה. יש לנו מה לעשות והתחלנו בלמידת הדברים על פרטיהם".

החיבור שלך למועצה הוא לא מקרי, גם אביך כיהן כראש מועצה במשך 14 שנים לפני 60 שנה. מה הייתה הסיבה שהחלטת עכשיו להתמודד לראשות המועצה?

"הרגיש לי נכון להביא הנה את כל הניסיון שצברתי. אם זה כמנכ"ל חברת נמל אילת, עיריית טירת הכרמל או כסגן אלוף בצבא. רציתי לסגור מעגל לאחר פטירתו של אבא לפני כארבע שנים. אני מקווה שהוא מסתכל עליי ומרגיש גאה באדם שהפכתי להיות. זו שאלה שאני שואל את עצמי כל יום".

חזר הביתה. ראש המועצה הנכנס – אביש כהן

למה מטה יהודה?

"הרגיש לי נכון להביא הנה את כל הניסיון שצברתי. אם זה כמנכ"ל חברת נמל אילת, עיריית טירת הכרמל או כסגן אלוף בצבא. רציתי לסגור מעגל לאחר פטירתו של אבא לפני כארבע שנים. אני מקווה שהוא מסתכל עליי ומרגיש גאה באדם שהפכתי להיות. זו שאלה שאני שואל את עצמי כל יום"

אם כבר אנחנו מדברים על אביך, שהיה ממקימי מושב נס הרים. האם אתה מתכנן תכניות גדולות למועצה בזמן כהונתך? בדומה למה שאביך?

"כפי שאבי שהיה ראש המועצה הראשון והקים את המועצה, איחד אותה והניע תהליכים שאיתנו עד היום אני מקווה שבסוף התפקיד אשאיר חותם לפחות מקביל בכמה תחומים. זו העת לקחת את המועצה עוד שלב קדימה".

באופן טבעי התושבים מצפים מאדם שגדל בבית שבו אביו היה ראש מועצה, להביא רוח דומה/שונה בהתאם לתקופה. איך אתה מרגיש עם ההשוואה לאביך בימים אלו?

"אני גאה מאד להיות בנו של אבי ושמח על ההשוואה, היא מחמיאה לי מאד. הלוואי ואגיע לרמתו. יש לי עוד דרך…".

אם אביך היקר היה בחיים, מה הוא היה אומר לך על הזכייה או על ניהול המועצה? אתה מאמין שהוא היה גאה?

"אבי היה אומר לי בכל בוקר להמשיך לפתח את עצמי כדי לתת שירות טוב יותר ולהמשיך לצמוח בד בבד עם שמירה על צניעות וענווה. אנחנו שליחי ציבור וכך ראוי שננהג".

עד לרגע הגשת המועמדות לראשות המועצה, היית מנכ"ל עיריית טירת הכרמל. לאורך התקופה שלך שם, מה למדת על עצמך? מה הבאת חדש לעיר?

"בעיקר למדתי. למדתי על עצמי שאני איש של עשייה, ובהמשך לתפקידים קודמים שביצעתי שאפשר להפוך חזון למציאות, עם נחישות והתמדה ואנשי מקצוע מעולים. אני מאמין שהרבה מהתוצאות מתחילות ונגמרות בניהול טוב".

במהלך הקמפיין שלך, רבים מהאנשים שהכירו אותך מהעירייה בטירת הכרמל המליצו עליך ועל העשייה שלך. אשמח לדעת מה אתה מתכנן לעשות במהלך הקדנציה שלך?

"יש לי הרבה עבודה וכבר התחלתי לעשות, אבל אין ספק שהחינוך לפני הכל".

אבישי ומליאת המועצה. מתכנן לעשות המון בקדנציה שלו

"כפי שאבי שהיה ראש המועצה הראשון והקים את המועצה, איחד אותה והניע תהליכים שאיתנו עד היום אני מקווה שבסוף התפקיד אשאיר חותם לפחות מקביל בכמה תחומים. זו העת לקחת את המועצה עוד שלב קדימה"

היה לך חשוב להצהיר במהלך הקמפיין שבקדנציה שלך תקדם נשים, מדוע הנושא כל כך חשוב לך?

"באמת יש צורך להסביר? נראה לי שבשנת 24, במקום שזה יהפוך לנושא שכבר לא צריך לדבר עליו, אנחנו עוד מתעסקים במגדר במקום בכישורים. בואו נשנה את השיח ונעשה בפועל במקום לדבר על זה".

בתור מי שנכנס לנעליו של ניב ויזל ומשה דדון, אילו דברים אתה מתכנן לשנות במועצה – פנימה החוצה – הן מבחינת תפקידים חדשים, ניהול אחר, שינוי בעובדים קיימים ועוד?

"'אמור מעט ועשה הרבה – זה כלל גדול בתורה'. הבטחות הבחירות נסתיימו, את התוצאות ייראו בשטח, זה בעיני המבחן האמיתי".

מועצה אזורית מטה יהודה מכילה תושבים מגוונים – מושבניקים, קיבוצניקים, יהודים, ערבים, דתיים, חילוניים ותרבויות מעורבות.  איך אתה מתכנן לשמור על האופי התרבותי ולתת מענה לכל תושב וצרכיו?

אבישי בחר שלא להגיב.

יש המון יישובים במטה יהודה שמרגישים "מוזנחים" הן מבחינת הנראות שלהם, הכבישים ועוד – האם יש תכנון לשפר ולשפץ את התחום הזה בימים הקרובים?

"כפי שכבר הצהרתי בכל מקום, פרויקט תשתיות נרחב יתקיים במועצה בחמש ועשר השנים הקרובות, אנחנו כבר מטפלים בזה ברבדים שונים".

כאשר נכנסת למועצה, והיית צריך לעבור חפיפה והעברת מקל. האם נתקלת בקשיים? גילית בעיות כלכליות במועצה? בעיות של תקציבים?

"יש אתגרים, לא בעיות ונתגבר בע"ה על כולם. דרך הסתכלות שונה מייצרת בהכרח מדיניות אחרת שמחייבת גם התאמות של תקציבים למשל".

אבישי בזמן שירות המילואים במלחמה

"למדתי על עצמי שאני איש של עשייה, ובהמשך לתפקידים קודמים שביצעתי שאפשר להפוך חזון למציאות, עם נחישות והתמדה ואנשי מקצוע מעולים. אני מאמין שהרבה מהתוצאות מתחילות ונגמרות בניהול טוב"

האם החפיפה והפרידה מניב ויזל עברה בהצלחה?

"הייתה בינינו חפיפה טובה מאד והכל בסדר".

איך עובדי המועצה קיבלו את הכניסה שלך לתפקיד?

"אני רוצה להאמין שטוב מאד, כבר נפגשנו בשבועות האחרונים עם מספר אגפים על כל עובדיהם וכך אמשיך לעשות. חשוב לי לשמוע, להכיר ולהשמיע באופן אישי".

קמפיין בזמן מלחמה

המלחמה הפתיע גם את אבישי כהן לקראת הבחירות שהיו אמורות להתקיים באוקטובר. לאורך המלחמה הוא נאלץ להתגייס לשירות המילואים ולהתמקד בביטחון המדינה.

תוכל להרחיב מה עשית במהלך המלחמה?

"במילואים הייתי בתפקיד קצין אגמ אוגדת איוש".

אילו מחשבות עברו לך בראש, כשאתה מבין שאתה בעיצומו של קמפיין וצריך כרגע להשקיע משאבים וזמן גם בלחימה?

"לו הייתי צריך להחליט שוב היום זו הייתה בדיוק אותה החלטה. הקמפיין נזנח וכך היה צריך להיות. הצוות שלי היה בשטח וסייע לקהילות במה שצריך, יזם פעילויות וכו'. לא נח לי לדבר על זה כיוון שכל הצוות שלי לא עשה את זה כחלק מהקמפיין או כי הנחיתי אותו, אלא כי ברור שזה היה צו השעה הלאומי. מסיבה זו גם לא השתמשתי בהחזרת הקמפיין בנושאים אלו בשום דרך".

על שילוב נשים במועצה:

"באמת יש צורך להסביר? נראה לי שבשנת 24, במקום שזה יהפוך לנושא שכבר לא צריך לדבר עליו, אנחנו עוד מתעסקים במגדר במקום בכישורים. בואו נשנה את השיח ונעשה בפועל במקום לדבר על זה"

יש לך מחשבות שמדאיגות אותך בעקבות המצב?

"כל הזמן. משתדל להתעסק במה שביכולתי. מעבר לדאגה לכוחותינו, לחטופים ולחטופות ולכל הפצועים ומשפחות השכול, אנו נמצאים במצב שהדעת לא סובלת. יש לי שאיפה גדולה שנהיה כולנו קצת יותר טובים".

בימי מלחמה אלו לתושבים חשוב הביטחון ביישובי המועצה. כידוע לך יש המון יישובים ללא אבטחה או גידור וכתוצאה מכך יש חשש גדול מאוד ופחד כשאין אבטחה. האם אתה מתכנן בקרוב לטפל בנושא? ואיך?

"נושא הבטחון בראש מעיינינו. אנחנו כבר על זה כמו שאומרים ובקרוב הוועדים יחוברו למהלך הכללי, כל ישוב על פי צרכיו".

האם יש רצון לתת נשקים לתושבי היישוב או למנות איש אבטחה מקומי שישמור על תושבי המושבים?

"זה לא נושא לעיתון ברשותך".

בהקשר לביטחון היישובים, גם המקלטים אינם במצב תקין. יש מקלטים שהפכו למחסן וזקוקים לשיפוץ ותיקון מחדש. מה לגבי זה?

"בהכל אנחנו מטפלים. חכו ותראו".

הערב אנחנו חוגגים את חג הפסח, אילו אירועים צפויים לתושבים במהלך חול המועד?

"אנו בסיומם של אירועי 'אביב של אוכל כפרי במטה יהודה' שנרשמה הצלחה גדולה למרות התקופה, המוני מבקרים, מטיילים ותושבים בעונה הזו שנהנו מהבישולים והמטעמים הייחודים של העסקים המקומיים שלנו וגם מהטבע הפורח. העסקים המקומיים ממשיכים לעבוד כל השנה ואני מזמין אתכם לעקוב אחרי הפעילות שלנו".

מה היית רוצה לאחל לתושבים לכבוד החג?

"ראשית נישא תפילה לשובם הביתה ובמהרה של כל החטופים והחטופות. נשלח תפילה לשלומם של כל חיילנו, בנינו ובנותינו, אנשי כוחות הביטחון וההצלה שיחזרו הביתה בשלום. נאחל רפואה שלמה לפצועי המלחמה. לתושבי המועצה נאחל חג של תקווה לימים טובים יותר, התחלות חדשות, עשייה, פריחה והצלחה. שנזכה להיות בני חורין בארצנו".

אסוציאציות קצרות 

שאלנו את אבישי כהן שאלות קצרות שיעזרו לנו ולציבור התושבים להכיר אותו טיפה יותר

ספורט: ריצה בטבע שלנו

תחביבים: ספורט

חיות: אוהב, בעיקר סוסים

אבא שלך: דוגמא למנהיגות

המשפחה שלך: הדבר הכי יקר לי

קפה בבוקר: מעדיף מים עם נענע

שיר אהוב: מוזיקה ישראלית

זמר אהוב: יהודה אליאס – קום והתהלך בארץ

כלי נגינה: גיטרה

געגועים למי: אבא

החלום הגדול: לחזור להיות חקלאי

טבעונות: לא מדבר אלי

צמחונות: לא מדבר אלי

אהבה: תמיד!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

new1
new1
new1

עוד כתבות שאולי יעניינו אותך:

יפתחו מעונות במתנ"סים

בצעד מאוד יוצא מהכלל ראש העירייה הודיעה כי בעקבות המחסור במיקום למעונות, השנה יפתחו חלק מהמעונות במתנ"סים | תושב הרמה אמר ל"שוס הדרך": "למה אי אפשר למצוא מקום ייעודי למעונות ומקום למתנ"סים? | תושבת אחרת הוסיפה, "בתקופת עליזה נפתחו 2 מעונות ולא במתנ"סים, והפעם אנחנו מרגישים שלא דואגים לנו"

בשורות משמחות!

המאמן רפאל חזן חתם עם נערים ב' לעונה ועם אופציה לשלוש עונות נוספות בקבוצה המקומית "עירוני בית שמש"

מתחבקים עם סלב

תמר ובר אוחנה המהממים, נצפו בעדשת המצלמה של לכלוכית כשהם מצטלמים עם לא אחרת מאשר עדן בן זקן, הזמרת המטורפת

יוצאים מהשגרה

אבי עמר התותח ואישתו המהממת נתפסו בעדשה של לכלוכית כשהם במסעדה, שותים בירה ונהנים מכמה רגעים שקטים בשגרה

עוגיות שוקולד צ'יפס במילוי עוגת גבינה

עוגיות שוקולד צ'יפס קלאסיות נימוחות עם טוויסט משוגע של מילוי עוגת גבינה המבוסס על גבינת כנען של תנובה ושוקולד לבן | אל תגידו לא שמעתם או לא ראיתם – רוצו להכין!!

המתכון של אושרת כהן: שווארמה ביתית

במקור שווארמה (מהשורש שווירמה בערבית, מלשון להסתובב) מגיעה מטורקיה, ושם השם שלה הוא דונר קבאב. מדובר בשכבות שכבות של בשר, לרוב בקר ולפעמים גם טלה, שמסתובב על שיפוד לצד גחלים לוהטות עד שהוא מזהיב מבחוץ | שווארמה מכינים מהודו נקבה, פרגית עוף או בשר עגל וטלה - במתכון שלי שילבתי פרגית ושומן כבש

ההצלחה הגדולה של "ילדי מטריה"

המחזמר "ילדי המטריה" שיצא בהפקת פסגות השבע ברשת מרכזים קהילתיים הצליח ובגדול | גרינברג אמר: "המחזמר הוא אחד מתוך מגוון אירועי תרבות ייחודיים שבלטו בעיר ואף גרפו הצלחה גדולה"

היכרות למצב חירום

במסגרת הערכות למצבי חירום בבית שמש התקיימה ישיבה בהולה | גרינברג אמר: "אנחנו מתכנסים במסגרת ההערכות שלנו לחירום" | הממונה חירום מוטי לייטנר הוסיף: "אני מדגיש את השכונות החדשות ואזורים שנמצאים בתהליך אכלוס. אזורים אלו לא היו חלק מאירועי החירום שהיו לאחרונה"

מרגש: האקדמיה לכדורגל סיימה מחזור

השבוע התקיים סיום מחזור באקדמיה לכדורגל בית שמש | ראש העירייה גרינברג והמומנה על התרבות, אירועים וספורט משה שטרית הגיעו למפגש הסיום וברכו. גרינברג אמר: "אין לי ספק שבעתיד הלא רחוק תחזקו את הכדורגל העיר"

משרד העבודה: נערך מבצע אכיפה באתרי בנייה בעיר

השבוע משרד העבודה דיווח כי התקיים מבצע אכיפה נרחב בעיר | במהלך הביקורים נמצאו ליקויים רבים באתרי בנייה בעיר. כמו: ליקויי חשמל, ליקויי בגידור, ליקויי בביצוע עבודה בגובה וליקויי בעסקת קטינים באתרי בנייה

המשת"פ של איראן קיבל כתב אישום

כתב אישום הוגש נגד אלימלך שטרן, תושב העיר בן 21 לאחר שקיים מערכת יחסים עסקית עם סוכן איראני וביצע משימות בהנחייתו בתמורה לתשלום בקריפטו | כתב האישום מייחס לנאשם עבירות של מגע עם סוכן חוץ וקשירת קשר לאיומים

טרגדיה: בית שמש: גבר כבן 72 התמוטט בתוך חנות

"צוות הצלה" הוזעקו לרחוב השבעה בעיר בעקבות דיווח על גבר בן 72 שהתמוטט בתוך חנות | לדברי עוברי אורח הוא התמוטט בפתאומיות ונמצא ללא דופק או נשימה | לאחר מכן הוא פונה לבית החולים להמשך טיפול

חשד: הגישו טפסים מזויפים על מחלות נפש

תלונה שהתקבלה מהמוסד הרפואי "איתנים" על כך שהוגשו מסמכים מזויפים על מחלות נפש לביטוח לאומי, והוציאו במרמה מכספי המדינה שלא כדין בסכום של למעלה ממיליון שקל | המשטרה עצרה 11 חשודים במעשים

רמה ג': מתחם בן 120 יחידות ישווק למגורים ומסחר

רשות מקרקעי ישראל ומשרד הבינוי והשיכון הודיעו לאחרונה כי אחד מהמגרשים האחרונים בשכונת רמת בית שמש ג' ישווק למסחר, משרדים ומגורים | מדובר בכ-90 דונם ומחירו יהיה מינימום | בקרוב יפורסם המכרז להגשת מועמדות

דילוג לתוכן