היסטוריה: ייפתחו גני עירייה לבנות

עיריית בית שמש הודיעה לאחרונה, כי תפתח החל משנת הלימודים הבאה גני עירייה לבנות בשכונות חרדיות שונות ברמת בית שמש | הגנים יכללו קדם חובה וחובה | בכיר בעירייה חשף: "מדובר במהלך לטובת הילדים"
נטלי נקש

בפעם הראשונה – גני עירייה לבנות: אחרי דין ודברים, ראשת העירייה ד"ר עליזה בלוך הודעה לאחרונה כי החל משנת הלימודים הבאה, יפתחו בשכונות החרדיות (רמת בית שמש) בעיר,  גני עירייה לבנות בלבד, לגילאי 3,4,5 – חובה וקדם חובה. צעד שככל הנראה עשוי להוביל להדים מצד העסקים והעמותות בעיר.

פתיחת גני עירייה לבנות בעיר מתווסף לערים נוספות שפעלו באותה הצורה, כמו: ירושלים ובני ברק. אולם בכל הריכוזים החרדיים אין גני עירייה, והגנים פועלים דרך עמותות ונותני שירות חיצוניים, בתאום עם העירייה פרטיים, מה שמוריד מהאיכות של הגנים וכן ייצר מעת לעת מורכבות תפעולית ותקציבית, כדוגמת משבר הצהרונים האחרון.

עידן מערכות
העירייה תפתח גני עירייה לבנות בלבד, לגילאי 3,4,5

"גורמים בעיריית בית שמש המובילים את התהליך מדגישים כי הגננות שיגויסו יהיו כולם מתוך הקהילה תוך התאמתם המוחלטת לשליחות החינוכית החשובה ולשכונות בהם הגנים עתידים להיפתח. הגננות המועסקות, הולכות לשאת על כתפיהן אחריות חינוכית גבוהה לצד הכרה במעמדן ושיפור ניכר בתנאי שכרן ועבודתן באופן שאין להשוותו לתנאי העבודה והשכר שמקבלות כיום"

בלוך וצוותי החינוך בעיר ביקשו לקחת אחריות גם על קבוצת הגיל הצעירה במסגרת החינוך החרדי ולקדם פתיחת גני עירייה חרדיים. פתיחת גנים אלו יספק מענה עירוני מיטבי הן בהיבט הפדגוגי והן בהיבט התפעולי. מהלך שיעצים את הביטחון של ההורים במעטפת שתעניק העירייה דרך מנהל חינוך נוער וקהילה. ילדי החינוך החרדי הם ככל ילדי העיר.

סערת העסקנים המקומיים

עסקנים חרדיים בעיר בית שמש, סיפרו השבוע ל"כיכר השבת" כי "מדובר במהלך מורכב מאוד שייתכן וייתקל בהתנגדויות קשות מאוד. צריך להבין, העסק של גנים פרטיים, מכניס הרבה מאוד כסף לעסקנים ולעמותות, וקשה לראות איך הם יוותרו על ליטרת השומן הזו.

"זה מהלך פוליטי מורכב, בפעם האחרונה שזה נעשה בעיר פתח תקווה, ראינו את ההתנגדות שהמהלך יצר, בשל איבוד השליטה של העסקנים. יהיה מעניין לעקוב אחר המהלך של בלוך ונקווה שהמהלך באמת יקרום עור וגידים, כי גני עירייה וודאי יותר טובים לילדים שלנו, מגנים המנוהלים על ידי עמותות".

עסקן אחר סיפר, "כי המהלך קרם עור וגידים, לאחר משבר הצהרונים האחרון, כאשר העמותות גבו כספים יותר ממה שהיו צריכים (אותו עסקן נוקט בסכומים של אלף מאתיים שקלים ויותר – כאשר החוק מתיר לגבות עד 50 ש"ח לשנה. ח"ב) ולכן, זה הוביל את ההורים לחייב את העירייה לפתוח גנים מטעמן".

בלוך אמרה לאחר פרסום ההחלטה כי: "שמחנו לקולות מהשטח שביקשו את המעורבות העירונית. אנחנו בעיר בית שמש יחד עם אנשי החינוך היקרים לוקחים אחריות על החינוך. בית שמש היא עיר של קהילות, והחינוך החרדי לגווניו יקבל מענה באופן המותאם לצביון החינוכי החרדי ככל זרמי החינוך בעיר. אנחנו עושים את המהלך מתוך המשך תמיכה פדגוגי בצוותי החינוך".

"חשוב להדגיש" מוסיפה בלוך "אין שום כוונה להוציא את גני העמותות מהעיר או לצמצם את פעילותן, אלא להעניק למשפחה החרדית את הבחירה ולהעניק לילד החרדי את מירב התנאים הנדרשים להתפתחות מיטבית בגיל הרך, וליצור קשת מגוונת של מענים שתעצים את ילדי בית שמש הנמצאים במרכז העשייה".

בלוך: "גנים אלו ייהנו מתמיכה עירונית, רוחנית ופדגוגית"

בלוך:
"גנים אלו, ייהנו מתמיכה עירונית מלאה בצד התפעולי לצד המשך עשייה רוחנית ופדגוגית מותאמת לצביון החינוכי חרדי ברוח 'בית יעקב', כפי שאושרו על ידי הרבנים החרדיים במוסדות הפטור. הגורם האחראי לתפעול המנהלי של הגנים יהיה כאמור מנהל חינוך נוער וקהילה בעיריית בית שמש בהובלת ראש המנהל שרי דרור באמצעות מחלקת החינוך החרדי"

לדברי בלוך, "לאחר עבודה מאומצת ייחד עם ממונה החינוך הרב ארנרייך ובשיתוף עם המנהיגות המקומית, אנחנו פותחים לראשונה בעיר בית שמש את הרישום לגני העירייה החרדיים לילדות בגיל הרך. גנים אלו, ייהנו מתמיכה עירונית מלאה בצד התפעולי לצד המשך עשייה רוחנית ופדגוגית מותאמת לצביון החינוכי חרדי ברוח 'בית יעקב', כפי שאושרו על ידי הרבנים החרדיים במוסדות הפטור. הגורם האחראי לתפעול המנהלי של הגנים יהיה כאמור מנהל חינוך נוער וקהילה בעיריית בית שמש בהובלת ראש המנהל שרי דרור באמצעות מחלקת החינוך החרדי".

גורמים בעיריית בית שמש המובילים את התהליך מדגישים כי הגננות שיגויסו יהיו כולם מתוך הקהילה תוך התאמתם המוחלטת לשליחות החינוכית החשובה ולשכונות בהם הגנים עתידים להיפתח. הגננות המועסקות, הולכות לשאת על כתפיהן אחריות חינוכית גבוהה לצד הכרה במעמדן ושיפור ניכר בתנאי שכרן ועבודתן באופן שאין להשוותו לתנאי העבודה והשכר שמקבלות כיום.

שרי דרור, ראש מינהל חינוך וקהילה אמרה: "מתן שירות איכותי ומיטבי תוך מתן מקום וביטוי לזרמי החינוך של הקהילות השונות בעיר הוא יעד מרכזי למנהל החינוך. ייחד עם הצוות המקצועי כבר התחלנו לקדם בניית מבני גנים וכיתות לימוד מרווחות ומאירות פנים בתוככי השכונות, רכישת ציוד ואבזור פדגוגי חדשני לרווחת הילדים, גינות משחקים חדשות ומרווחות. וכמובן, שגם ייהנו ממעטפת השירות שהעירייה מעניקה. המטרה שלנו, שציבור ההורים יוכל לשלוח את ילדיהם למסגרות החינוך בראש שקט תוך ידיעה כי בכל עניין יהיה להם אוזן קשבת".

"מסתמן כי המיקום הסופי של הגנים" מדגישה הגב' דרור "יקבע לפי מספר הנרשמים מאותו אזור, כלומר, ברחוב שבו יהיה מספר הנרשמים הגבוה ביותר שם יקבע המיקום הסופי הגן, זאת מאחר והשיבוץ לגנים יעשה ע"פ קירבה גיאוגרפית, דבר שיאפשר לנו לפתוח גנים מותאמי קהילה לפי  ולשמור בכך על צביון הקהילות הייחודיות בעיר".

בנוסף מציינת הגב' דרור "גנים אילו יהיו חלק בלתי נפרד ממכלול המענים העירוניים הניתנים כיום במסגרת השירותים העירוניים, כדוג' פעילויות העשרה וטיפולים פרה-רפואיים, העשרה פדגוגית לצוותים, תוכנית שבמסגרת התוכנית הלאומית 360 ועוד. והכול תוך מוקפדות ושמירה על הצביון החרדי"

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

new1
new1
new1

עוד כתבות שאולי יעניינו אותך:

עצמאות 76 למדינה

עם ישראל רגיל למעבר בין יום הזיכרון לעצמאות במשך 75 שנה. אך השנה המעבר היה קשה מהרגיל: עשרות טקסי זיכרון למען החללים שנהרגו ונרצחו במלחמת חרבות ברזל התקיימו בעיר, אליהם הגיעו תושבים רבים שכאבו את כאב המשפחות השכולות | המעבר החד היה מאתגר ולמרות זאת, המשפחות בחרו לחגוג למען הדור הבא. כי "אין לנו ארץ אחרת"

אין לה ארץ אחרת

מור חלפון התותחית, נצפתה עם מדי משטרת ישראל, מצדיעה כשמאחוריה דגל ישראל מרגש מתנופף

מתוקים

אור אדרי, תושבת העיר ובנה המתוק נסעו לאחרונה לטיול כיפי בגן החיות התנכ"י שבירושלים.

מצטיינת נשיא: סמ"ר אורית חן קיבלה הצטיינות

סמ"ר אורית מבית שמש, רק בת 20 וכבר זכתה במעמד ובאות הצטיינות מנשיא המדינה | אורית היא פרמדיקית צבאית שהצילה המון חיילים במהלך הלחימה בעזה וסיפרה על הוויתור שעשתה למען השירות, "כשהגיע הזמן, בחרתי לוותר על הקריירה כג'ודוקא ולהתגייס לשירות משמעותי"

אישום: יוגש נגד החשוד שרדף עם גרזן אחר תושב

לפני כחודש וחצי, החשוד ניסה לתקוף אדם אחר באלימות קשה וסיכן חיים בעת שהוא עם גרזן בידו | הוא נוטרל על ידי שוטרים, ונעצר. השבוע הוגש נגדו כתב אישום על ידי הפרקליטות

יום השואה: מיזם זיכרון בסלון נחל הצלחה

מאות מתושבי העיר נכחו במפגשי העדות במסגרת מיזם "זיכרון בסלון" | השנה המיזם התרחב והוא התקיים עבור כלל המגזרים, וכן גם בשפה האנגלית עבור קהילת העולים | רשת המרכזים הקהילתיים: "נפעל להרחיב את המיזם בשנים הבאות"

מרכינים ראש: טקס יום הזיכרון בבית העלמין

השבוע התקיים טקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה בבית העלמין בעיר במעמד ראש העירייה, שמואל גרינברג | במהלך הטקס נאמרו מילותיהן של המשפחות השכולות, שאיבדו את ילדיהן במלחמת חרבות וברזל

גרינברג: משפר את התחבורה הציבורית בעיר

השבוע (ראשון) קיים ראש העירייה, שמואל גרינברג פגישת היכרות ראשונה עם הנהלת חברת "בית שמש אקספרס" מפעילת התחבורה הציבורית העירונית בעיר. בסוף הפגישה אמר גרינברג: "אני משוכנע שיחד נוכל להביא לשינוי משמעותי שישפר את מצב התחבורה הציבורית בעיר"

השר גולדקנופף: "נסייע לממש את פוטנציאל העיר"

שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף, קיים השבוע פגישת עבודה ראשונה עם ראש עיריית בית שמש שמואל גרינברג. במהלכה דנו בפרויקטים החדשים והעתידיים ובתכניות להתפתחות הבנייה בעיר לשנים הקרובות

לראשונה: התקיים טקס מעבר בין יום הזיכרון לעצמאות

המחלקה למורשת ישראל, עלייה ממונה רינה הולנדר – החליטה השנה לקיים טקס מעבר בין יום הזיכרון לעצמאות |בסיום הטקס התקיימה תפילת ערבית חגיגית ועוד

יום השואה: מיזם זיכרון בסלון נחל הצלחה

מאות מתושבי העיר נכחו במפגשי העדות במסגרת מיזם "זיכרון בסלון" | השנה המיזם התרחב והוא התקיים עבור כלל המגזרים, וכן גם בשפה האנגלית עבור קהילת העולים | רשת המרכזים הקהילתיים: "נפעל להרחיב את המיזם בשנים הבאות"

רמה א': טקס יום הזיכרון במתנ"ס

רינה הולנדר, המשנה לראש העירייה קיימה לאחרונה טקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ואמרה, "התורה מצווה עלינו לזכור" | לאורך הטקס ציינו את הגיבורים והגיבורות ומעשי גבורתם

סערה בערב עצמאות: חרדים הורידו דגלי ישראל; התושבים מנעו מהם

שידור חוזר משנה שעברה: חרדים קיצוניים ניסו לתלוש דגלי ישראל שנתלו בשכונת רמת בית שמש ד' | זאת אחרי שבשנה שעברה הם ניסו לעשות אותו הדבר – ברמה ב' | תושבי השכונה שהיו ערים למקרה, מנעו מהם לתלוש, הזעיקו משטרה ובכך מזערו את הנזק לדגלים

דילוג לתוכן