החלטת הממשלה: בכירים בעירייה: "ציפינו מהממשלה ליותר"

תושבי העיר ובכירים בעירייה, קיבלו השבוע את התקציב שאושר והועבר בהחלטת הממשלה והתאכזבו, "לצערנו חצי מהכסף מיועד לביצוע נת"צים שאינם מעשיים, ושאר הכסף יפתור בעיות נקודתיות"
עידן מערכות

לא מרוצים מההחלטה והתקציב שאושר: אחרי שהועבר תקציב של חצי מיליארד שקל לבית שמש, בכירים בעירייה וכן, וגם חבר הכנסת מטעם ש"ס, משה אבוטבול הביעו את אי סיפוקם מהסעיפים הקטנים ומהחלוקה של התקציב.

יו"ר ועדת שפ"ע הרב שלמה ברילנט, אמר השבוע: "הזרמת כסף לעיר הוא מבורך, ואני מודה לכל מי שעמל על התכנית והביא אותה לאישור. מהממשלה ציפינו ליותר. ההחלטה הנוכחית לא תצעיד את העיר קדימה. ציפינו מהממשלה לקדם את העיר בית שמש, לצערי חצי מהכסף מיועד לביצוע נת"צים שאינם מעשיים, ושאר הכסף יפתור בעיות נקודתיות. אני קורא לכל הגורמים במשרדי הממשלה, עדיין לא מאוחר, בית שמש מצפה לתכנית שתשנה את העיר, לא לפירורים וכיבויי שריפות. מי שרוצה בטובת העיר ותושביה, חייב להכריז על העיר כאזור עדיפות לאומית א', פתרון שימשוך מפעלים, תעשיה, ובעיקר תעסוקה".

בן הרוש

חבר מועצת העיר מהליכוד, צבי ווליצקי מגיב להחלטת הממשלה: "הצעת החלטה חייבת להכיל מרכיבים המאפשרים לעיר לצעוד קדימה בכוחות עצמה ובמקביל לתקן עיוות שנוצר לאורך שנים כאשר העלימו עין מצורכי הקהילות המתהוות למבני חינוך, מתקני ספורט ונופש, מבני ציבור, ובנו עוד ועוד מבני מגורים אשר רק הגבירו את הבעיות. התיקון חייב להיות כלל מערכתי כולל מקורות תעסוקה, השכלה גבוהה, טיפול רפואי מתקדם ועוד מכלול שירותים שעיר בסדר גודל של בית שמש חיבת לספק לתושביה. רק במידה וכל הדברים מטופלים תצעד העיר קדימה אחרת נמצא את עצמנו במקום דומה בעוד כמה שנים. אותי זה מצער שלא נעשה שום ניסיון לשתף את חברי המועצה בהכנת ההצעה אשר יכול היה להעשיר את הסל הניתן ולענות על צרכי כל הקהילות".

מלשכת המשנה לראשת העירייה, הרב מלאכי כי טוב נמסר: "החלטת הממשלה מייעדת תקציבים למטרות רבות, רוב המטרות ראויות וטובות ועוסקות בנושאי תחבורה פיתוח תשתיות וכדו' בוודאי שיש לברך על כך. האמת חייבת להיאמר, בשנים האחרונות נבנו בשכונות החדשות בעיר רבבות דירות. כחלק ממחיר הדירה שילם כל רוכש דירה מכיסו מאות אלפי שקלים לרשויות המדינה עבור מחיר הקרקע, היטלי פיתוח מנופחים, ועוד שלל אגרות ומיסים ישירים ועקיפים.  מדובר בהון עתק. הממשלות המתחלפות מצהירות כל העת על רצונן בפתרון לבעיית הדיור, אך בפועל לא השכילו להחזיר את מרבית הכספים לצורך הקמה ופיתוח השכונות.

"יש להודות לרוכשי הדירות בעבר בהווה ובעתיד שב"ה באמצעות הסדרים שונים (כמו הסדר ישן מול חדש וכדו') כבר הושגו בזכות תשלומיהם תקציבים נכבדים לפיתוח מואץ עבור כלל תושבי העיר מכל השכונות ומכל המגזרים, וגם עתה ברור שרק בזכות תשלומיהם הגדולים נעתרה הממשלה להפריש עוד מהרווחים עבור כלל תושבי העיר.למרות היות ההחלטה צודקת ומתבקשת. בהזדמנות זו יש מקום להערה חשובה: משום מה השתרשה הטעות כאילו הגרעון והמצוקה הכלכלית – חברתית בבית שמש נובעים מריבוי הבניה, בשעה שידוע לכל שמצוקה זו קיימת בעיר מיום יסודה, ופעמים רבות בעבר היו קשיים אלו גדולים לאין שיעור. דווקא בזכות התחדשותה והפיכתה לעיר גדולה ומרכז אזורי, נפתחות עכשיו אפשרויות ליעוד תקציבים בסדרי גודל עצומים, מתרחב והולך הביקוש להשקעות, ומתאפשר פיתוח אזורי תעשיה ומסחר בהיקפים גדולים".

חבר הכנסת וראש העיר לשעבר הרב, משה אבוטבול אמר: "עוד בזמני לקחנו ושילמנו לחברה בראשות עובד יחזקאל, מי שהיה בעבר מנכ"ל משרד ראש הממשלה שהכין עבודה מפורטת בנושא עם תיק מוסדר על כל תחום וגם שולם לו לקידום העניין. שמח שהדברים התבשלו בשנים האחרונות וקודמו ע"י גב' בלוך רה"ע, המדינה מחויבת לעירנו בית שמש שנתנה פתרון נאות למגורים וזה מחויב המציאות להשיב לעיר פיצויי כספים הוגנים לפיתוח וחיזוק הכלכלה והעשייה העירונית בעיר שבטח לא יכולה להישען רק על ארנונה מתושבים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

new1
new1
new1

עוד כתבות שאולי יעניינו אותך:

עצמאות 76 למדינה

עם ישראל רגיל למעבר בין יום הזיכרון לעצמאות במשך 75 שנה. אך השנה המעבר היה קשה מהרגיל: עשרות טקסי זיכרון למען החללים שנהרגו ונרצחו במלחמת חרבות ברזל התקיימו בעיר, אליהם הגיעו תושבים רבים שכאבו את כאב המשפחות השכולות | המעבר החד היה מאתגר ולמרות זאת, המשפחות בחרו לחגוג למען הדור הבא. כי "אין לנו ארץ אחרת"

אין לה ארץ אחרת

מור חלפון התותחית, נצפתה עם מדי משטרת ישראל, מצדיעה כשמאחוריה דגל ישראל מרגש מתנופף

מתוקים

אור אדרי, תושבת העיר ובנה המתוק נסעו לאחרונה לטיול כיפי בגן החיות התנכ"י שבירושלים.

מצטיינת נשיא: סמ"ר אורית חן קיבלה הצטיינות

סמ"ר אורית מבית שמש, רק בת 20 וכבר זכתה במעמד ובאות הצטיינות מנשיא המדינה | אורית היא פרמדיקית צבאית שהצילה המון חיילים במהלך הלחימה בעזה וסיפרה על הוויתור שעשתה למען השירות, "כשהגיע הזמן, בחרתי לוותר על הקריירה כג'ודוקא ולהתגייס לשירות משמעותי"

אישום: יוגש נגד החשוד שרדף עם גרזן אחר תושב

לפני כחודש וחצי, החשוד ניסה לתקוף אדם אחר באלימות קשה וסיכן חיים בעת שהוא עם גרזן בידו | הוא נוטרל על ידי שוטרים, ונעצר. השבוע הוגש נגדו כתב אישום על ידי הפרקליטות

יום השואה: מיזם זיכרון בסלון נחל הצלחה

מאות מתושבי העיר נכחו במפגשי העדות במסגרת מיזם "זיכרון בסלון" | השנה המיזם התרחב והוא התקיים עבור כלל המגזרים, וכן גם בשפה האנגלית עבור קהילת העולים | רשת המרכזים הקהילתיים: "נפעל להרחיב את המיזם בשנים הבאות"

מרכינים ראש: טקס יום הזיכרון בבית העלמין

השבוע התקיים טקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה בבית העלמין בעיר במעמד ראש העירייה, שמואל גרינברג | במהלך הטקס נאמרו מילותיהן של המשפחות השכולות, שאיבדו את ילדיהן במלחמת חרבות וברזל

גרינברג: משפר את התחבורה הציבורית בעיר

השבוע (ראשון) קיים ראש העירייה, שמואל גרינברג פגישת היכרות ראשונה עם הנהלת חברת "בית שמש אקספרס" מפעילת התחבורה הציבורית העירונית בעיר. בסוף הפגישה אמר גרינברג: "אני משוכנע שיחד נוכל להביא לשינוי משמעותי שישפר את מצב התחבורה הציבורית בעיר"

השר גולדקנופף: "נסייע לממש את פוטנציאל העיר"

שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף, קיים השבוע פגישת עבודה ראשונה עם ראש עיריית בית שמש שמואל גרינברג. במהלכה דנו בפרויקטים החדשים והעתידיים ובתכניות להתפתחות הבנייה בעיר לשנים הקרובות

לראשונה: התקיים טקס מעבר בין יום הזיכרון לעצמאות

המחלקה למורשת ישראל, עלייה ממונה רינה הולנדר – החליטה השנה לקיים טקס מעבר בין יום הזיכרון לעצמאות |בסיום הטקס התקיימה תפילת ערבית חגיגית ועוד

יום השואה: מיזם זיכרון בסלון נחל הצלחה

מאות מתושבי העיר נכחו במפגשי העדות במסגרת מיזם "זיכרון בסלון" | השנה המיזם התרחב והוא התקיים עבור כלל המגזרים, וכן גם בשפה האנגלית עבור קהילת העולים | רשת המרכזים הקהילתיים: "נפעל להרחיב את המיזם בשנים הבאות"

רמה א': טקס יום הזיכרון במתנ"ס

רינה הולנדר, המשנה לראש העירייה קיימה לאחרונה טקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ואמרה, "התורה מצווה עלינו לזכור" | לאורך הטקס ציינו את הגיבורים והגיבורות ומעשי גבורתם

סערה בערב עצמאות: חרדים הורידו דגלי ישראל; התושבים מנעו מהם

שידור חוזר משנה שעברה: חרדים קיצוניים ניסו לתלוש דגלי ישראל שנתלו בשכונת רמת בית שמש ד' | זאת אחרי שבשנה שעברה הם ניסו לעשות אותו הדבר – ברמה ב' | תושבי השכונה שהיו ערים למקרה, מנעו מהם לתלוש, הזעיקו משטרה ובכך מזערו את הנזק לדגלים

דילוג לתוכן