דואגים לניקיון: העירייה הציבה פחים שיאחסנו כמות גדולה של זבל

השבוע הוצבו מספר פחים כתומים ברחבי העיר, להם יש נפח אצירה גדול יותר ומיוצרים מחומר עמיד לתנאי חוץ | מנכ"ל תאגיד מחזור האריזות: "ככל שיותר ויותר משפחות יפרידו אריזות לפח הכתום כך המחזור בארץ ילך ויגדל"

עוברים לכתום: עיריית בית שמש מצטרפת למגמה ארצית יחד עם תאגיד המחזור "תמיר" ובקרוב יוחלפו הפחים הכתומים בבית שמש לפחים מונפים נייחים. הפחים הכתומים החדשים יפונו על ידי משאית עם מנוף, יש להם נפח אצירה גדול והם מיוצרים מחומר איכותי ועמיד המיועד לעמידה בתנאי חוץ. כל אלה מבטיחים שגם לאחר שימושים רבים ותוך עמידה בעומסים, הפח לא יינזק.

האריזות המושלכות לפחים הכתומים בבית שמש נאספות על ידי משאית שאוספת את פסולת האריזות בנפרד, אל תחנת המיון הממוקמת בראשון לציון. שם, האריזות נפרקות ומועמסות על גבי מסועים ומתמיינות בהתאם לסוג החומר ממנו הן עשויות. האריזות מופרדות ל- 7 חומרים שונים,  4 מהחומרים ממוינים באופן טכנולוגי ללא מגע יד אדם. לאחר שהופרדו לסוגי חומרים שונים, כל חומר נכבש לקוביות גדולות (באלות) העשויות מחומר זהה ומשם הן מופנות אל מפעלי המחזור השונים הקיימים ברובם בישראל, לטובת התעשייה הישראלית.

פעולה זו מצטרפת ליוזמות נוספות בעיר אשר נועדו לשמור על עיר וסביבה נקייה שמתקיימות בעיר בהובלת מינהל התפעול ואגף שפ"ע, ביניהן החלפת תאורה צהובה בתאורת LED, הצבת עמדות הטענה לרכבים חשמליים, קיום ימי ניקיון ועוד.

בלוך: "בית שמש ממשיכה עם המהפכה הירוקה בעיר. העירייה על כל אגפיה פועלת במרץ וביצירתיות רבה על מנת לוודא את שמירת ניקיון המרחב הציבורי תוך שימת דגש על שיתוף הציבור בפעולות השונות. קידום המחזור ושיפור ניקיון העיר זהו חלק בשותפות של תושבי העיר יחד עם העירייה להפוך את בית שמש למקום טוב יותר. מחזור, ניקיון, מהפכה ירוקה זה מרכיב בתפיסת חינוך לאחריות שאנחנו מובילים בעיר. הפחים הכתומים יקלו על תושבי בית שמש בפינוי פסולת והבאתו ליעד הנכון ואנו מודים לתאגיד תמיר על השותפות".

רני איידלר, מנכ"ל תאגיד מחזור האריזות תמיר: "אנו מברכים ומודים לראשת העירייה וצוותה על שיתוף הפעולה בפריסת הפחים הכתומים המונפים לטובת תושבי העיר. ככל שיותר ויותר משפחות יפרידו אריזות לפח הכתום כך המחזור בארץ ילך ויגדל, מפעלי המיון והמחזור ערוכים לקבל כמויות גדולות והכל תלוי בשיתוף הפעולה שלכם התושבים. אני קורא לכל תושבי בית שמש, הצטרפו למהפכת המחזור בישראל והגדילו את כמות האריזות המועברות למחזור. הפרדת פסולת לפח הכתום היא מאמץ קטן שיש לו תרומה עצומה לסביבה".

תמונה: אחד מהפחים הכתומים שהוצבו בעיר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שיתוף הכתבה:

עוד כתבות שאולי יעניינו אותך:

12 נערים חגגו בר מצווה

12 צעירים מבית שמש חגגו השבוע את בר המצווה שלהם ביחד בכותל המערבי בירושלים

מייצג אותנו בכבוד במנהטן

דביר יצחק, תושב העיר לשעבר נתפס בעדשת המצלמה של לכלוכית בעודו צועד במצעד במנהטן שכל מטרתו היה לתמוך במדינת ישראל ובעם היהודי

מינוי חדש בעירייה

יוסי גמליאל מבית שמש שכיהן מזה עשור כמנהל מחלקת הנוער בעירייה, מונה לסגן מנהל אגף התרבות ומנהל התרבות החרדית

יום הולדת שמח

ליטל שושן המהממת, המוכרת לכולנו ממשרד התיווך mi"נדלן" בעיר חגגה לאחרונה את יום הולדתה

מתחת לראדר

העירייה ניסתה להעביר תוכנית "פינוי בינוי" בשכונת הנשיא שנפגעה מהטיל האיראני במרץ האחרון ללא ידיעת התושבים והמשפחות השכולות | רק לאחר שהחלו עיכובים בתשלום הפיצויים על הנזקים, התושבים גילו שנותרו להם כמה ימים להתנגד לתוכנית | הסערה התפוצצה והעירייה הודיעה: "אנחנו מורידים את נושא פינוי בינוי"

המתכון של השף: טארט מסקרפונה

את טארט המסקרפונה אפשר להכין לימי הולדת, כקינוח אחרי ארוחה עם חברים ולסופ"ש של שישי-שבת. מה שמרגיש לכם | הכי חשוב שכל שכבה היא עונג צרוף לחך, טעימה, רכה ומרגישים שהיא נאפתה באהבה

המתכון של אושרת: פסטה תרד ברוטב שמנת

הכנת פסטה לא רק למשקיענים! לפעמים כשמתחשק לנו משהו מיוחד - להכין פסטה זה בדיוק הכיוון | הילדים שלי אוהבים אותה בכל מצב, אני אוהבת להכין אותה כמנת צהריים. מבטיחה לכם שהכל מתחסל

תושב העיר השתולל והחל לזרוק אבנים על רכבים

תושב בן 32, מבית שמש נעצר השבוע על ידי השוטרים לאחר שהחל לזרוק אבנים על רכבים חונים ונוסעים בירושלים | לפי המשטרה: הוא גרם נזק כבד | החשוד נעצר ולאחר חקירה התגלו מעשי אלימות נוספים

הציתו את תחנת המשטרה ונעצרו

שלושה תושבים מבית שמש בגילאי, 26, 46 ו-56 נעצרו השבוע בחשד שביצעו סדרת פעולות אלימות כלפי תחנת המשטרה בבית שמש: פרצו בכוח את שערי התחנה, נכנסו, הציתו, פגעו בעצים ובצמחיה ועוד | ממ"ז ירושלים אמר: "לא נסבול כל פגיעה בסמלי שלטון ובשוטרים היקרים"

גאווה לעיר: תלמידי בי"ס "שלב" העפילו לגמר הארצי ברובוטיקה

עשו דרך והגיעו לגמר: תלמידי בית הספר "שלב" השקיעו במשך חודשים של למידה עצמאית ומאתגרת של תוכנת רובוטיקה, ובסיום ניגשו לתחרות ארצית והצליחו להעפיל לגמר הגדול

זכו באליפות: קבוצת האריות המקומית, ניצחו 5:4 את אשקלון

קבוצת "אריות בית שמש" לקחו אליפות אחרי משחק מרשים מול הקבוצה מאשקלון וניצחון דרמטי של 5:4 | לאורך כל העונה הפגינו השחקנים נחישות, מחויבות ורוח לחימה יוצאת דופן – והתוצאות הגיעו

אמית נגה: התלמידות יצאו למרוץ לזכר נופלי "חרבות ברזל"

בנות שכבת י"ב מאולפנת אמית נגה בעיר, ניגשו השבוע למבחן הבגרות בחינוך הגופני והחליטו להקדיש אותו לזכר חללי מלחמת "חרבת ברזל" | במרוץ נכחו חלק מנציגי המשפחות השכולות שהגיעו לכבד את הבנות בנוכחותם

לוחם אש הגן על אישה מבוגרת במהלך אזעקה

המבצע שפרץ ל-24 שעות בלבד במדינת ישראל, הקפיץ את כל תושבי המדינה וגם בבית שמש | אנשים מבוגרים ששמעו את האזעקות החלו ללכת למרחבים המוגנים, ולוחם האש שראה את אחת מהם, עצר וסייע לה להגיע למקום מחסה

מטה יהודה: אזור היין זכה ב-9 מדליות בתחרות היין באיטליה

שנה שלישית ברציפות שאזור היין במועצה האזורית מטה יהודה, זוכה במדליות בתחרויות בינלאומיות | השבוע הייתה זכייה נוספת בתחרות היין היוקרתי Città del Vino שבאיטליה