גל חמישי: מד"א קוראים לציבור לתרום דם

עקב עלייה בתחלואה בנגיף האומיקרון, שירותי הדם של מד"א קוראים בדחיפות לתושבים, בעלי דם מסוג O ו-Rh שליליים (A- ו B-) לבוא ולתרום דם | סמנכ"ל שירותי הדם במד"א: "הקשיים שנגרמים בגלל הקורונה בכלל ווריאנט האומיקרון בפרט מקשים מאד לקיים התרמות דם בכמות היומית הנדרשת"

צאו לתרום דם: בשל התחלואה הגוברת בנגיף האומיקרון, קיימת ירידה משמעותית בהתרמות הדם, שגורמת לפגיעה קשה במלאי הדם במדינה, בפעילות בתי החולים ובמוכנות המדינה למצבי חירום. לכן שירותי הדם של מד"א קוראים לציבור לבוא ולתרום דם, בדגש על בעלי סוג דם O ו-Rh שליליים (A- ו B-). בשירותי הדם של מד"א פונים לכל מי שחשים בטוב, עומדים במדדי משרד הבריאות לתרומת דם, וכן מי שחלפו לפחות 14 יום ממועד החשיפה לחולה קורונה מאומת, או ממועד ההחלמה מהנגיף, לבוא ולתרום דם בנקודות ההתרמה של שירותי הדם של מד"א ברחבי הארץ שפועלות בהתאם להנחיות משרד הבריאות להתמודדות עם נגיף הקורונה.

אנשים בעלי דם מסוג O מהווים 35% מכלל תורמי הדם בישראל, ונחשבים לתורמי הדם האוניברסליים-היות שניתן לתת את מנות הדם שתרמו לכל מי שזקוקים לקבל עירוי דם להצלת חייהם, גם בעת הצורך בעירוי דם דחופים, ללא ידיעת סוג הדם של המטופל/ת. 

חשוב לזכור כי לדם אין תחליף וכי כל מנת דם יכולה לסייע להציל את חייהם של שלושה חולים או פצועים שזקוקים לעירויי דם. בעקבות הקושי המשמעותי לגייס את כמות הדם הנדרשת והירידה במלאי הדם של מנות מסוג O עלולים להיגרם קשיים באספקת הדם לבתי החולים שיכולים להביא לפגיעה של ממש בפעילות הרפואה השוטפת, לדחיית ניתוחים ולעמידה במוכנות למצבי חירום.

סמנכ"ל שירותי הדם במד"א, פרופ' אילת שנער: "החולים והפצועים זקוקים לקבלת מנות דם כטיפולים מצילי חיים. הקשיים שנגרמים בגלל  הקורונה בכלל ווריאנט האומיקרון בפרט מקשים מאד לקיים התרמות דם בכמות היומית הנדרשת, כדי לענות על דרישות בתי החולים.  כדי לספק דם למטופלים השונים, ולשמור  על מלאי הדם הנדרש להם אנחנו זקוקים בדחיפות לפחות לאלף תורמי ותורמות דם מתנדבים בכל יום, ומבקשים מכל מי שיכול להגיע לאחת מנקודות ההתרמה של מד"א ולתרום דם להצלת חיים".

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "בשל המחסור במנות דם – אנו קוראים לציבור להירתם ולתרום למען האחר, על מנת שנוכל להמשיך ולסייע בהצלת חיים ולהעניק לכל אחד את הטיפול הראוי לו והסיוע שלו הוא נזקק. כל תרומה עשויה להציל חיים ולעזור לאחר. זו העת לעזרה הדדית."

צילום: דוברות מד"א

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שיתוף הכתבה:

עוד כתבות שאולי יעניינו אותך:

12 נערים חגגו בר מצווה

12 צעירים מבית שמש חגגו השבוע את בר המצווה שלהם ביחד בכותל המערבי בירושלים

מייצג אותנו בכבוד במנהטן

דביר יצחק, תושב העיר לשעבר נתפס בעדשת המצלמה של לכלוכית בעודו צועד במצעד במנהטן שכל מטרתו היה לתמוך במדינת ישראל ובעם היהודי

מינוי חדש בעירייה

יוסי גמליאל מבית שמש שכיהן מזה עשור כמנהל מחלקת הנוער בעירייה, מונה לסגן מנהל אגף התרבות ומנהל התרבות החרדית

יום הולדת שמח

ליטל שושן המהממת, המוכרת לכולנו ממשרד התיווך mi"נדלן" בעיר חגגה לאחרונה את יום הולדתה

מתחת לראדר

העירייה ניסתה להעביר תוכנית "פינוי בינוי" בשכונת הנשיא שנפגעה מהטיל האיראני במרץ האחרון ללא ידיעת התושבים והמשפחות השכולות | רק לאחר שהחלו עיכובים בתשלום הפיצויים על הנזקים, התושבים גילו שנותרו להם כמה ימים להתנגד לתוכנית | הסערה התפוצצה והעירייה הודיעה: "אנחנו מורידים את נושא פינוי בינוי"

המתכון של השף: טארט מסקרפונה

את טארט המסקרפונה אפשר להכין לימי הולדת, כקינוח אחרי ארוחה עם חברים ולסופ"ש של שישי-שבת. מה שמרגיש לכם | הכי חשוב שכל שכבה היא עונג צרוף לחך, טעימה, רכה ומרגישים שהיא נאפתה באהבה

המתכון של אושרת: פסטה תרד ברוטב שמנת

הכנת פסטה לא רק למשקיענים! לפעמים כשמתחשק לנו משהו מיוחד - להכין פסטה זה בדיוק הכיוון | הילדים שלי אוהבים אותה בכל מצב, אני אוהבת להכין אותה כמנת צהריים. מבטיחה לכם שהכל מתחסל

תושב העיר השתולל והחל לזרוק אבנים על רכבים

תושב בן 32, מבית שמש נעצר השבוע על ידי השוטרים לאחר שהחל לזרוק אבנים על רכבים חונים ונוסעים בירושלים | לפי המשטרה: הוא גרם נזק כבד | החשוד נעצר ולאחר חקירה התגלו מעשי אלימות נוספים

הציתו את תחנת המשטרה ונעצרו

שלושה תושבים מבית שמש בגילאי, 26, 46 ו-56 נעצרו השבוע בחשד שביצעו סדרת פעולות אלימות כלפי תחנת המשטרה בבית שמש: פרצו בכוח את שערי התחנה, נכנסו, הציתו, פגעו בעצים ובצמחיה ועוד | ממ"ז ירושלים אמר: "לא נסבול כל פגיעה בסמלי שלטון ובשוטרים היקרים"

גאווה לעיר: תלמידי בי"ס "שלב" העפילו לגמר הארצי ברובוטיקה

עשו דרך והגיעו לגמר: תלמידי בית הספר "שלב" השקיעו במשך חודשים של למידה עצמאית ומאתגרת של תוכנת רובוטיקה, ובסיום ניגשו לתחרות ארצית והצליחו להעפיל לגמר הגדול

זכו באליפות: קבוצת האריות המקומית, ניצחו 5:4 את אשקלון

קבוצת "אריות בית שמש" לקחו אליפות אחרי משחק מרשים מול הקבוצה מאשקלון וניצחון דרמטי של 5:4 | לאורך כל העונה הפגינו השחקנים נחישות, מחויבות ורוח לחימה יוצאת דופן – והתוצאות הגיעו

אמית נגה: התלמידות יצאו למרוץ לזכר נופלי "חרבות ברזל"

בנות שכבת י"ב מאולפנת אמית נגה בעיר, ניגשו השבוע למבחן הבגרות בחינוך הגופני והחליטו להקדיש אותו לזכר חללי מלחמת "חרבת ברזל" | במרוץ נכחו חלק מנציגי המשפחות השכולות שהגיעו לכבד את הבנות בנוכחותם

לוחם אש הגן על אישה מבוגרת במהלך אזעקה

המבצע שפרץ ל-24 שעות בלבד במדינת ישראל, הקפיץ את כל תושבי המדינה וגם בבית שמש | אנשים מבוגרים ששמעו את האזעקות החלו ללכת למרחבים המוגנים, ולוחם האש שראה את אחת מהם, עצר וסייע לה להגיע למקום מחסה

מטה יהודה: אזור היין זכה ב-9 מדליות בתחרות היין באיטליה

שנה שלישית ברציפות שאזור היין במועצה האזורית מטה יהודה, זוכה במדליות בתחרויות בינלאומיות | השבוע הייתה זכייה נוספת בתחרות היין היוקרתי Città del Vino שבאיטליה