בגלל חוסר בתקציב: הוקפאו הפעילויות של "כנפיים של קרמבו"

הורים לבני הנוער מבית שמש קיבלו לאחרונה מכתב בו הוסבר להם שהפעילות של העמותה בבית שמש נסגרת עקב בעיות תקציביות | נכתב כך: "על אף ניסיונות רבים שנעשו בתיאום מלא עם נציגי הרשות, לא הצלחנו להסדיר תמיכה תקציבית מספקת שתאפשר קיום פעילות רציפה, בטוחה ואיכותית"

עמותת "כנפיים של קרמבו" נתנה מענה לבני נוער וילדים מהחינוך הכללי ומהחינוך המיוחד (צרכים מיוחדים) בפעילויות חברתיות מעצימות. והשבוע (14.7.25) נודע למערכת "שוס הדרך" כי העמותה הוציאה מכתב על סגירת הפעילות שלה בבית שמש. הסיבה: אין תקציב.

כך נכתב: "סניף 'כנפיים של קרמבו' בבית שמש פועל ברציפות מאז שנת 2022 ומהווה מסגרת חינוכית-חברתית משמעותית לבני נוער עם וללא צרכים מיוחדים. לאורך השנים השקיעה התנועה משאבים רבים בביסוס והרחבת הפעילות בסניף, מתוך מחויבות עמוקה לערכי השילוב, תחושת השייכות והחוסן הקהילתי.

"אנו רואים ברשות המקומית שותפה טבעית וחשובה להובלת המהלך החינוכי בעיר. עם זאת, במהלך השנתיים האחרונות נתקלנו בקשיים משמעותיים הן במציאת מבנה נגיש וראוי לפעילות הסדירה של הסניף, והן בהסדרת הפעילות בשנה החולפת ונכון לעתה, אין בידינו פתרון שיאפשר את המשך הפעילות בשנת תשפ"ו.

מתוך המכתב:

"על אף ניסיונות רבים שנעשו בתיאום מלא עם נציגי הרשות, לא הצלחנו להסדיר תמיכה תקציבית מספקת שתאפשר קיום פעילות רציפה, בטוחה ואיכותית. לאור כל האמור ובצער רב אנו נאלצים להודיע על הקפאת פעילות סניף בית שמש בשנת הפעילות הקרובה"

"על אף ניסיונות רבים שנעשו בתיאום מלא עם נציגי הרשות, לא הצלחנו להסדיר תמיכה תקציבית מספקת שתאפשר קיום פעילות רציפה, בטוחה ואיכותית. לאור כל האמור ובצער רב אנו נאלצים להודיע על הקפאת פעילות סניף בית שמש בשנת הפעילות הקרובה".

בסוף המכתב הובהר כי הסניפים הנוספים של "כנפיים של קרמבו" ברחבי הארץ ימשיכו לפעול כבשגרה. ככל הנראה כי שם ניתן להם תקציבים.

התושבים שקיבלו את המכתב פרסמו אותו ברשת והנושא קיבל תגובות רבות:

"כל תנועות הנוער בעיר, לא קיבלו את תקציב 2024 וכמובן לא את תקציב 2025", כתבה תושבת אחת והוסיפה, "תנועות הנוער מתוקצבות בתקציב זעיר מאוד יחסית וגם את זה לא קיבלו כבר שנה וחצי". תושבת נוספת אמרה, "זה זלזול מוחלט עיי העירייה ואין מי שמצליח לעזור. לא הגיוני שתנועות הנוער פתחו פעילות קיץ ללא שקל לתקצוב הפעילות והפעילות השוטפת. בושה לעיר שזו ההתייחסות לנוער שלה".

תושב אחר אמר, "במקום שישקיעו בתנועות שנותנות ערכים, מלמדות עזרה לזולת, אחדות, חריצות ועבודת צוות הם מעדיפים שייסגרו?! הם העתיד, הם התקווה, הם אלה שצריך לתקצב ולקדם!!". אליו הצטרף תושב אחר וחיזק, "מרגיז, מעצבן, מאכזב ועצוב מאוד. קשה מאוד לקיים פה תנועות נוער בעלי אופי חילוני".

תושבת נוספת אמרה, "כ"כ חבל!!! כ"כ הרבה השקעה של הצוות בילדים, מחשבה, תכנון וכ״כ הרבה רצון טוב!, תנועה כ"כ ערכית ובעלת חשיבות אדירה בסדר העדיפות! חייב להימצא הפתרון והיום! מה ניתן עוד לעשות?", שיתפה בחוסר אונים.

תושבת העיר:

"ביום שייקחו את הילדים שלנו ברצינות ויבינו שהם דור העתיד המצב שלנו יהיה טוב!", הצטרפה לדיון תושבת נוספת. "אין יותר חשוב מתנועות נוער מקווה ומאמינה שיהיה מי שידאג שיישארו פתוחים ויקדמו את כל התנועות לטובת ילדי העיר"

"ביום שייקחו את הילדים שלנו ברצינות ויבינו שהם דור העתיד המצב שלנו יהיה טוב!", הצטרפה לדיון תושבת נוספת. "אין יותר חשוב מתנועות נוער מקווה ומאמינה שיהיה מי שידאג שיישארו פתוחים ויקדמו את כל התנועות לטובת ילדי העיר".

תושב נוסף אמר, "הכי מקומם שכל הזמן מחליפים להם מקומות ולא נותנים מבנה קבוע ואז בסוף שנה מנפנפים אותם במקום לעודד אותם ולתמוך בהם. זה רק מסביר לנו איזה עיר זאת במקום שיתמכו בנוער בחניכים והמדריכים שכל כך רוצים שינוי סוגרים להם את הדלת עוד אכזבה העיר הולכת אחורה".

תושבת אחרת סיכמה, "לא להאמין שלפני 50 שנה בעיר בית שמש היה תקציב לכל תנועות הנוער, והיום לא מצליחים לארגן תקציבים לתנועות הכל כך חשובות האלה ,זה העתיד של הארץ הזאת, וזה מתחיל מתנועות הנוער".

תגובת העירייה:

"עם הודעת הנהלת בית הספר על סיום האירוח, פניית העמותה טופלה מיד, ואנו פועלים בימים אלה למציאת מקום חלופי הולם להמשך פעילות הסניף. בין היתר נבחנת אפשרות מעבר לפעילות בשעות אחר הצהריים במבנה 'תפארת החיים', שנסגר ומיועד לקידום נוער"

כאשר ההורים קיבלו את ההודעה הזו, הם פנו למערכת "שוס הדרך" לבדיקה ועזרה בבקשה למציאת מקום. מערכת "שוס הדרך" פנתה ראשונה לבדיקת הנושא מול העירייה (הבדיקה הזו לא נעשתה קודם ולא על ידי אף חבר עירייה או גורמים אחרים) וקיבלה את התגובה הבאה:

"עיריית בית שמש רואה חשיבות רבה בפעילות 'כנפיים של קרמבו' ומוקירה את שיתוף הפעולה המדהים עם מחלקת הנוער לאורך כל השנה. הסניף פעל עד כה בתוך מוסדות חינוך עירוניים, ללא מבנה עצמאי משלו. כאשר עלה צורך בנגישות, ניתן לכך מענה באמצעות בית ספר שובו. עם הודעת הנהלת בית הספר על סיום האירוח, פניית העמותה טופלה מיד, ואנו פועלים בימים אלה למציאת מקום חלופי הולם להמשך פעילות הסניף. בין היתר נבחנת אפשרות מעבר לפעילות בשעות אחר הצהריים במבנה 'תפארת החיים', שנסגר ומיועד לקידום נוער. עיריית בית שמש תמשיך ללוות ולסייע ככל הנדרש. נדגיש כי עד כה לא עמד לרשות הסניף מבנה פרטי, וכל פעילותו שולבה במוסדות העיר".

חשוב להזכיר כי העמותה "כנפיים של קרמבו" מנסה מספר שנים להשיג תקציב והיו בהידברות שוטפת מול העירייה ואף ספגו עלויות במשך תקופה ארוכה ולא קיבלו מענה. האם העירייה תעמוד בהתחייבות שלה ותעניק מבנה שישרת את בני הנוער עם וללא צרכים מיוחדים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שיתוף הכתבה:

עוד כתבות שאולי יעניינו אותך:

12 נערים חגגו בר מצווה

12 צעירים מבית שמש חגגו השבוע את בר המצווה שלהם ביחד בכותל המערבי בירושלים

מייצג אותנו בכבוד במנהטן

דביר יצחק, תושב העיר לשעבר נתפס בעדשת המצלמה של לכלוכית בעודו צועד במצעד במנהטן שכל מטרתו היה לתמוך במדינת ישראל ובעם היהודי

מינוי חדש בעירייה

יוסי גמליאל מבית שמש שכיהן מזה עשור כמנהל מחלקת הנוער בעירייה, מונה לסגן מנהל אגף התרבות ומנהל התרבות החרדית

יום הולדת שמח

ליטל שושן המהממת, המוכרת לכולנו ממשרד התיווך mi"נדלן" בעיר חגגה לאחרונה את יום הולדתה

מתחת לראדר

העירייה ניסתה להעביר תוכנית "פינוי בינוי" בשכונת הנשיא שנפגעה מהטיל האיראני במרץ האחרון ללא ידיעת התושבים והמשפחות השכולות | רק לאחר שהחלו עיכובים בתשלום הפיצויים על הנזקים, התושבים גילו שנותרו להם כמה ימים להתנגד לתוכנית | הסערה התפוצצה והעירייה הודיעה: "אנחנו מורידים את נושא פינוי בינוי"

המתכון של השף: טארט מסקרפונה

את טארט המסקרפונה אפשר להכין לימי הולדת, כקינוח אחרי ארוחה עם חברים ולסופ"ש של שישי-שבת. מה שמרגיש לכם | הכי חשוב שכל שכבה היא עונג צרוף לחך, טעימה, רכה ומרגישים שהיא נאפתה באהבה

המתכון של אושרת: פסטה תרד ברוטב שמנת

הכנת פסטה לא רק למשקיענים! לפעמים כשמתחשק לנו משהו מיוחד - להכין פסטה זה בדיוק הכיוון | הילדים שלי אוהבים אותה בכל מצב, אני אוהבת להכין אותה כמנת צהריים. מבטיחה לכם שהכל מתחסל

תושב העיר השתולל והחל לזרוק אבנים על רכבים

תושב בן 32, מבית שמש נעצר השבוע על ידי השוטרים לאחר שהחל לזרוק אבנים על רכבים חונים ונוסעים בירושלים | לפי המשטרה: הוא גרם נזק כבד | החשוד נעצר ולאחר חקירה התגלו מעשי אלימות נוספים

הציתו את תחנת המשטרה ונעצרו

שלושה תושבים מבית שמש בגילאי, 26, 46 ו-56 נעצרו השבוע בחשד שביצעו סדרת פעולות אלימות כלפי תחנת המשטרה בבית שמש: פרצו בכוח את שערי התחנה, נכנסו, הציתו, פגעו בעצים ובצמחיה ועוד | ממ"ז ירושלים אמר: "לא נסבול כל פגיעה בסמלי שלטון ובשוטרים היקרים"

גאווה לעיר: תלמידי בי"ס "שלב" העפילו לגמר הארצי ברובוטיקה

עשו דרך והגיעו לגמר: תלמידי בית הספר "שלב" השקיעו במשך חודשים של למידה עצמאית ומאתגרת של תוכנת רובוטיקה, ובסיום ניגשו לתחרות ארצית והצליחו להעפיל לגמר הגדול

זכו באליפות: קבוצת האריות המקומית, ניצחו 5:4 את אשקלון

קבוצת "אריות בית שמש" לקחו אליפות אחרי משחק מרשים מול הקבוצה מאשקלון וניצחון דרמטי של 5:4 | לאורך כל העונה הפגינו השחקנים נחישות, מחויבות ורוח לחימה יוצאת דופן – והתוצאות הגיעו

אמית נגה: התלמידות יצאו למרוץ לזכר נופלי "חרבות ברזל"

בנות שכבת י"ב מאולפנת אמית נגה בעיר, ניגשו השבוע למבחן הבגרות בחינוך הגופני והחליטו להקדיש אותו לזכר חללי מלחמת "חרבת ברזל" | במרוץ נכחו חלק מנציגי המשפחות השכולות שהגיעו לכבד את הבנות בנוכחותם

לוחם אש הגן על אישה מבוגרת במהלך אזעקה

המבצע שפרץ ל-24 שעות בלבד במדינת ישראל, הקפיץ את כל תושבי המדינה וגם בבית שמש | אנשים מבוגרים ששמעו את האזעקות החלו ללכת למרחבים המוגנים, ולוחם האש שראה את אחת מהם, עצר וסייע לה להגיע למקום מחסה

מטה יהודה: אזור היין זכה ב-9 מדליות בתחרות היין באיטליה

שנה שלישית ברציפות שאזור היין במועצה האזורית מטה יהודה, זוכה במדליות בתחרויות בינלאומיות | השבוע הייתה זכייה נוספת בתחרות היין היוקרתי Città del Vino שבאיטליה