מדברים על פוליטיקה: בלוך בודדה בצמרת

חצי שנה לפני הבחירות, יצאנו לבדוק: איך זה שאף מפלגה לא סגרה עם עליזה? מדוע כולם בקואליציה אבל בעצם כולם גם באופוזיציה? איך הסתכסכה כל כך עם הליכוד והבית היהודי? והאם זה נכון שהמפלגות החרדיות פסלו את מועמדותה של מי שנחשבת בתקשורת ל"הבטחה הגדולה של בית שמש"? | טור דעה ראשון בסדרה

מאת: כותבים למערכת

חצי שנה לפני הבחירות המקומיות, החלטנו לבדוק מה מצבה של ראשת העירייה המכהנת ד"ר עליזה בלוך. אם בתחילת הקדנציה היו אומרים לנו שלקראת בחירות 2023 ראשת העירייה החדשה עליזה בלוך, לא תקבל תמיכה של אף מפלגה בעיר, לא מפלגה ציונית ולא חרדית,  היינו צוחקים, ואז שואלים "איך זה יכול לקרות?" הרי ראשת עירייה שעשתה את הבלתי ייאמן, כנגד כל הסיכויים קיבלה קולות מהמגזר החרדי, קיבלה תמיכה בלתי מסויגת מהמפלגות הציוניות בעיר, הקימה קואליציה "מקיר לקיר" עם כל סיעות מועצת העיר, והיא -היא לא תקבל תמיכה מאף סיעה לקראת הבחירות הבאות? נשמע דמיוני.

אך מסתבר שלפעמים המציאות עולה על כל דמיון.

נכון לכתיבת שורות אלו, ראשת העירייה לא הצליחה לקבל את תמיכתה של אף מפלגה בעיר. יותר מזה, מבדיקות שערכנו, שיחות שקיימנו עם אנשי העולם הפוליטי בעיר, עם המתנגדים וגם עם המקורבים ללשכת ראשת העירייה, זה לא הולך להשתנות. לאחר 4 וחצי שנים- ראשת העירייה נותרה בודדה בצמרת.

"לקראת בחירות 2018, עליזה נתמכה על ידי הליכוד והבית היהודי, עשתה את הבלתי ייאמן וניצחה את הבחירות. לאחר מכן החליטה להקים קואליציה עם כל סיעות הבית (הליכוד, הבית היהודי, דגל התורה, אגודת ישראל, ש"ס ועץ) אז מה הוביל אותה למצב בו היא לא מקבלת תמיכה מאף אחת מהמפלגות?"

לקראת בחירות 2018, עליזה נתמכה על ידי הליכוד והבית היהודי, עשתה את הבלתי ייאמן וניצחה את הבחירות. לאחר מכן החליטה להקים קואליציה עם כל סיעות הבית (הליכוד, הבית היהודי, דגל התורה, אגודת ישראל, ש"ס ועץ) אז מה הוביל אותה למצב בו היא לא מקבלת תמיכה מאף אחת מהמפלגות?

"הבעיה הגדולה של בלוך היא האמינות. עליזה לא התכוונה לכבד שום הסכם עם שום מפלגה מהרגע הראשון" סיפרה לנו דמות שנכוותה קשות מסביבתה של ראשת העירייה. "היא עשתה את הטעות הכי גדולה של פוליטיקאי, וחטאה בחטא היוהרה. היא רכבה על גלי ההצלחה בבחירות וחשבה שהיא יכולה לנהל את כל העיר לבד ללא השותפים שלה. לא פעם ולא פעמיים היא דיברה בחדרים הסגורים על חוסר ההערכה שלה לתפקידם של חברי מועצת העיר וסגניה, וזה התבטא במהלך הקדנציה".

נרענן את זיכרונכם ונזכיר שכמעט לפני שנתיים העיר חוותה משבר פוליטי גדול לאחר שעליזה החליטה לפטר מהקואליציה את סיעות הליכוד, דגל התורה, חלק מהבית היהודי ואת אגודת ישראל (חוץ מהרב ארנרייך). ראשת העירייה נותרה ללא קואליציה, וללא רוב במועצת העיר. לאחר חודשים ארוכים התיישרו ההדורים (כביכול) וכולם חזרו לקואליציה.

"זה היה הקש ששבר את גב הגמל" מספר גורם בכיר בעיר, "ברגע בו היא החליטה לפטר את הליכוד והבית היהודי יחד עם הסיעות החרדיות היא בעצם יצרה קואליציית 'רק לא עליזה'. ועל מה? על חוסר הרצון שלה להתחשב בבקשות ורצונות השותפים שלה".

קחו לדוגמא את הליכוד. יו"ר הסיעה שלום אדרי וסגן ומ"מ ראשת העירייה משה שטרית. הראשון שועל קרבות ותיק, שהמליך והפיל ראשי עיר בבית שמש, ומנהיג את המפלגה הציונית הגדולה בעיר, והשני צעיר, מוכשר ועם קבלות מוכחות בעשייה. כיום הסיכוי שהשניים הללו יתמכו בעליזה קרוב לאפס.

גורמים שונים בעיר מספרים שמההתחלה היא סימנה את הליכוד כאיום מרכזי עליה ולכאורה החליטה לעשות הכל כדי לפגוע בהם. וכך עם כל סיעות הקואליציה. "עליזה חשבה לרוקן את כל סמכויות הממונים ולשלוט היא לבד ובעצמה. היא חשבה שאם היא תקטין את כל מי שמסביבה זה יגדיל אותה מול התושבים. לא רק שהיא לא הקטינה אותם, הם גדלו ורואים את זה בשטח. עכשיו עזוב את זה שאם היה מדובר באנשים שלא יודעים שום דבר והיא-היא המבינה הגדולה זה איכשהו היה עובר. בסוף היא נופלת נטו על אגו. למה היא צריכה להיכנס ברינה הולנדר כל פעם מחדש? לבטל את ישיבות ועדת התקציב למשל? להתערב בכל פרויקט ששטרית ואדרי עושים? לא רק שהיא לא מקדמת שום דבר בדרך הזאת, היא רק פוגעת".

"הבעיה הגדולה של בלוך היא האמינות. עליזה לא התכוונה לכבד שום הסכם עם שום מפלגה מהרגע הראשון" סיפרה לנו דמות שנכוותה קשות מסביבתה של ראשת העירייה. "היא עשתה את הטעות הכי גדולה של פוליטיקאי, וחטאה בחטא היוהרה. היא רכבה על גלי ההצלחה בבחירות וחשבה שהיא יכולה לנהל את כל העיר לבד ללא השותפים שלה"

ומה עם הסיעות החרדיות?

"עליזה נתנה המון לציבור החרדי" מספר לנו עסקן בכיר בציבור החרדי, "אפשר להגיד עליה שהיא ראשת העירייה שבנתה הכי הרבה לציבור החרדי בהיסטוריה של בית שמש וגם נתנה הכי הרבה הקצאות. אנחנו מדברים פה על כמות אדירה של שטחים שניתנו לטובת צרכי דת וחינוך לציבור החרדי. קח את מה שדני וקנין ומשה אבוטבול נתנו ובנו לחרדים ביחד וזה פחות או יותר מתאזן. אבל היא חסרת הבנה פוליטית בסיסית, ומי שסביבה עוד יותר לא מבין. היא הסתכסכה עם כל חרדי שהיה איתה. תעבור אחד-אחד מהקמפיין שלה ותראה שכולם נגדה היום".

מה זה אומר בנתה הכי הרבה בהיסטוריה?

"לך תראה מה קורה בשכונת רמת בית שמש ד'. תבין זו עיר שלמה. עד לסוף האכלוס היא תכיל כ-90,000 תושבים חרדים (!)".

יבואו ויגידו שזה נקבע מראש ולא הייתה לה ברירה.

"עזוב שטויות יש מיליון דרכים לתקוע דברים. חוץ מזה ד'4 וד'5 אלה שכונות שהיו תלויות רק בה. אם לא הייתה רוצה לא הייתה מקדמת".

מה עוד היא עשתה לטובת המפלגות החרדיות?

"מספיק שתראה מה קורה עם אגודת ישראל. הם הרי קיבלו את אותו מספר המנדטים שקיבלו הליכוד. אבל להבדיל מהליכוד הם מחזיקים בתיקי ההנדסה, החינוך, החברה הכלכלית ותאגיד מי שמש. ארבעה תיקים ענקיים. אתה יכול לומר לי שזה קצת?".

זה באמת הרבה, אז למה שלא יתמכו בה שוב?

"בוא נעבור מפלגה מפלגה ותבין: גפני כבר אומר בקול שדגל צריכים להמליך. בהנחה שעליזה לא תחזור בתשובה בחצי שנה האחרונה ברור לך שזה מישהו אחר? גולדקנופף אמר שהגיע הזמן לראש עיר של אגודה. פורוש יעשה מה ששמעון גולדברג אומר לו לעשות, והוא זה שהתחיל את כל הבלגן עם היציאה לאופוזיציה. נשארת עם ש"ס, יש שם את החלק שלא מוכן לשמוע עליה, ויש את החלק השני שמפויס אמנם אבל עדיין לא פראייר ויבדוק טוב טוב מה משתלם לו לעשות. בשורה התחתונה, איך שאתה לא הופך את זה, אף אחד לא העז לומר את הדברים שהנציגים החרדים הארציים אומר בריש גלי על מישהו כמו דני וקנין למשל. לכן, מצבה במפלגות החרדיות, שאני מזכיר שהציבור שלהם מרכיב 60-70% מהעיר, קשה מאוד. אני לא רואה אותה מקבלת תמיכה אפילו ממפלגה חרדית גדולה אחת ובמצב כזה, היא סיימה".

בכתבה הבאה נחשוף על יחסיה של עליזה בלוך עם הליכוד והבית היהודי.

לתגובות ולטקסטים בעילום שם על הפוליטיקה המקומית
מוזמנים לשלוח למייל המצורף: [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שיתוף הכתבה:

עוד כתבות שאולי יעניינו אותך:

עושים ספורט בעיר

התושבים הוותיקים בעיר נתפסו בעדשת המצלמה של לכלוכית כשהם שומרים על הכושר ועל הבריאות ברחבי העיר

יובל חוגג

יובל יפרח האלוף, תושב העיר חגג את יום הולדתו לצד המשפחה האהובה, העובדים והחברים הטובים

אלוף שלנו

דוד וקנין התותח, המוכר לנו כעובד בכיר בעיריית בית שמש סיים לאחרונה את התואר הראשון שלו

"כאילו ירו בי"

דבורה זייבלד תלמידת סמינר חרדי בעיר נקלעה לסיטואציה מורכבת בה 2 חברות לספסל הלימודים העלילו עלייה שקרים באמצעות הרשת החברתית "אינסטגרם" | הם פרסמו שהיא מנהלת רומן עם הבוס שלה, שנכנסה להיריון והפילה | השמועות האלו בייחוד במגזר החרדי, הזיקו לשמה הטובה בקהילה. היא תבעה וניצחה

המתכון של השף: קוביות סלמון בציפוי פריך ברוטב דבש חם

מתכון סופר קליל עם תוצאה ממכרת: קוביות סלמון עסיסיות, עטופות בציפוי פריך וזהוב שנאפות בתנור (בלי טיגון ובלי לטרוח לצפות אחת-אחת), ומקבלות שדרוג עם רוטב דבש חם וחרפרף שמשלים את הביס המושלם

המתכון של אושרת: מעדן סלמון כבוש במלח

סלמון כבוש במלח (גראבלקס) הוא אחד המעדנים האהובים עליי. השילוב בין המליחות והטעם הופך אותו לכוכב של כל ארוחת בוקר, בראנץ' או פלטת אירוח | החלק הכי טוב? זה נראה מיליון דולר, אבל דורש אפס מאמץ. אמיתי

לזכר דניאל קסטיאל: הוכנס ספר תודה חדש בפתח תקווה

עמותת "חסד שלמה" קיימה השבוע מעמד מרגש של הכנסת ספר תורה חדש בעיר פתח תקווה | מדובר במהלך שהוא חלק ממיזם הנצחה ייחודי לחללי צה"ל | בין שמות הלוחמים שהונצחו בספר התורה נמנה גם רס"ר דניאל קסטיאל ז"ל שנפל במלחמת "חרבות ברזל"

ילדי משפחות המילואים: "הגעגוע לאבא לא נגמר"

ילדים מבית שמש, שהאבות שלהם גויסו במלחמות האחרונות ונמצאים בסבבי מילואים ממושכים - נפגשו השבוע עם ראש העירייה ושיתפו על הקשיים, על ההיעדרות והחוסר של האבות והאתגרים

גרינברג למשפחות השכולות: "נמצא דרך לפצות את התושבים כדי שיוכלו לשקם את ביתם"

אחרי סערת פינוי הבינוי בשכונת הנשיא שנחשפה בגיליון האחרון, השבוע ראש העירייה הגיע לכנסת לדיון מיוחד בוועדת הכספים שיזמה חברת הכנסת ותושבת העיר, קטי שטרית | הדיון היה בנושא: שיקום הנזקים שנגרמו בעיר בעקבות הטיל האיראני

התפרעו בבית המשנה לנשיא ונעצרו

4 תושבים מבית שמש התפרעו לאחרונה בבית השופט סולברג | לשניים מהם יוחסה גם הסגת גבול | הפרקליטות: מדובר באירוע חמור וחסר תקדים"

מפחיד: ניסתה להתאבד במעצר וניצלה

משטרת מטה יהודה דיווחה לאחרונה על כך שהצליחה למנוע התאבדות של עצורה, החשודה במעורבות באלימות במוסד לבריאות נפש, מפני התאבדות בתא השירותים | לפי השוטרים: ניסתה לפגוע בעצמה בחפץ חד, ובזכות ערנות השוטרים לא הצליחה

מפחיד: כלבים הוחזקו בתנאים קשים במושב בקוע

לאחרונה התקיים מבצע אכיפה ופיקוח מצד השירות הווטרינרי של המועצה האזורית מטה יהודה | מה התגלה?  11 כלים הוחזקו בתנאים קשים במבנה במשק חקלאי במושב בקוע | הכלבים חולצו. מחזיק הכלבים נעצר