לקראת פסח: מד"א ממליצים על ניקיון בצמוד להנחיות הקורונה

חג הפסח שחל בשבוע הבא, דורש מתושבי העיר לנקות את בתיהם היטב מחמץ | הנהלת מד"א מזהירה מפני הסכנות האפשריות במהלך הניקיונות וכמה חשוב לשים דגש גם על הנחיות והגבלות הקורונה
נטלי נקש

כך תנקו לחג בהתאם למגפה: כמדי שנה, מטפלים החובשים ופראמדיקים של מד"א בפציעות המתרחשות במהלך הניקיונות הקפדניים וההכנות לקראת חג הפסח. בשבוע שעבר התרחשה טרגדיה כשפעוט כבן שנה טבע למוות בדלי צבע בחצר ביתו ועל מנת לשמור על בריאות האזרחים ולהימנע מסכנות נפוצות, וזאת בנוסף להמשך השמירה על הנחיות משרד הבריאות להתמודדות עם נגיף הקורונה בכל הנוגע לריחוק חברתי ועטית מסיכה – מפרסם מד"א את המדריך השלם לבטיחות בחג:

פגיעה מחומרי ניקוי

חשמל

החשיפה הגדולה ביותר לחומרים הינה בזמן הניקוי במגע עורי עם החומר ומשאיפת אדים רעילים. החומרים הרעילים עלולים לחדור לגופנו ולגרום לנזק גם ימים ושעות לאחר החשיפה.

איך נימנע?

  • יש להרחיק את חומרי הניקוי מהישג ידם של הילדים, לרשום ולסמן בבירור על גבי האריזה שמצוין בחומר ניקוי ולא חומר מאכל.
  • ·        בתום השימוש בחומרי הניקוי יש להקפיד להחזירם לארון סגור.
  • יש להקפיד על השארת חומרי הניקוי באריזתם המקורית ואין להעבירם לבקבוקי שתייה, לרבות בקבוקי מים מינרלים.
  • בזמן הניקוי יש להרחיק את המזון מחומרי הניקוי.
  • הקפידו לנעול נעלים סגורות בעת ניקוי הבית. כך תמנעו מהחלקה ומכוויות מחומרי ניקוי בכפות הרגלים.
  • תינוקות נוהגים להכניס כל דבר לפה, לעתים רבות ישנם שאריות של חומרי ניקוי מפוזרים ברחבי הבית. הקפד על שטיפה טובה והרחקת החומרים.
  • על נשים בהריון ומניקות להימנע מחשיפה לחומרים כימיים רעילים.

חשוב לקרוא את ההנחיות על גב המוצר, לוודא כי המוצר ידידותי למשתמש ולסביבה, להקפיד לא לערבב חומרי ניקוי מסוגים שונים וכמובן לפתוח את החלונות ולאוורר את הבית לאחר הניקוי.

מה קורה במקרה של הרעלה?

במידה וזיהיתם הרעלה, חייגו למד"א בטלפון החירום 101 או באמצעות יישומון 'מד"א שלי'. חל איסור מוחלט לתת חומר "נוגד" – אין להשקות בחלב או בכל משקה אחר. גרימת הקאה מסוכנת לנפגע. יש להקפיד על דרכי אוויר פתוחות והושבת החולה בתנוחה הנוחה לו.

"במקרה של פגיעה בעיניים, שטפו את העיניים היטב עם מים זורמים בלבד, לא לשפשף! במידה וממשיך גירוי אדמומיות ודמעת יש לחייג למד"א בטלפון החירום 101 או באמצעות יישומון 'מד"א שלי'"

במקרה של פגיעה בעיניים, שטפו את העיניים היטב עם מים זורמים בלבד, לא לשפשף! במידה וממשיך גירוי אדמומיות ודמעת – יש לחייג למד"א בטלפון החירום 101 או באמצעות יישומון 'מד"א שלי'.

במקרה של כווית מחומרי ניקוי – יש לחייג למד"א בטלפון החירום 101 או באמצעות יישומון 'מד"א שלי' ולפעול עפ"י ההנחיות שכתובות על המוצר.

אלרגיות מחומרי ניקוי

במקרה שמתפתחת תגובה אלרגית יש להפסיק מיד את השימוש במוצר ולחייג למד"א בטלפון החירום 101 או באמצעות יישומון 'מד"א שלי'. בכל מקרה של פינוי לבית החולים יש לצלם את חומר הניקוי או לקחת את האריזה לחדר המיון.

פציעות במהלך הניקיון

רצפה רטובה, סולמות מאולתרים ולא יציבים או כל גורם מסוכן אחר, מעלים באופן ניכר את שיעור פציעות הגב והגפיים. הקפידו להשתמש בסולמות בטיחותיים, ונגבו את הרצפה לעתים קרובות. אם יש חשש לנפילות מגובה, אין לטפס על מעקה החלון – מומלץ להוציא את החלון מהמסילה אל תוך הבית, לנקותו במקום בטוח ולהרכיבו חזרה בתום הניקוי – לאחר ההרכבה יש לוודא כי הוא יציב.

"רצפה רטובה, סולמות מאולתרים ולא יציבים או כל גורם מסוכן אחר, מעלים באופן ניכר את שיעור פציעות הגב והגפיים. הקפידו להשתמש בסולמות בטיחותיים, ונגבו את הרצפה לעתים קרובות. אם יש חשש לנפילות מגובה, אין לטפס על מעקה החלון – מומלץ להוציא את החלון מהמסילה אל תוך הבית"

יש להקפיד להשגיח על ילדים קטנים במהלך הניקיון, אין להשאיר דלי מים מלאים ללא השגחה מחשש לטביעה, יש להקפיד לסגור את החלון לאחר הניקוי ולהרחיק ממנו שרפרפים/סולמות על מנת למנוע נפילה מגובה.

בכל מקרה של פציעה, הימנעו מלהזיז את הנפגע, חייגו למד"א בטלפון חירום 101 או באמצעות יישומון 'מד"א שלי' והישמעו להוראות החובשים ופראמדיקים במוקד עד להגעת צוות מד"א למקום.

סכנת כוויות

במהלך הבישול וביעור חמץ – הרחיקו את הילדים, השגיחו עליהם בשבע עיניים והנחו אותם להתרחק ממקורות החום.

"במהלך הבישול וביעור חמץ – הרחיקו את הילדים, השגיחו עליהם בשבע עיניים והנחו אותם להתרחק ממקורות החום. הרחיקו חפצים חמים ממקומות הנגישים לילדים (קומקומים, מיחמים, מגשי אפיה ועוד).  בעת ביעור החמץ – הרחיקו את הילדים וודאו שליטה על האש"

איך נימנע?

הרחיקו חפצים חמים ממקומות הנגישים לילדים (קומקומים, מיחמים, מגשי אפיה ועוד).  בעת ביעור החמץ – הרחיקו את הילדים וודאו שליטה על האש.

איך נטפל?

בכוויה מקומית יש לשטוף את האיבר הפגוע במים פושרים זורמים בלבד, אין למרוח משחות על המקום. במקרה של כוויה מפושטת או באם ישנן שלפוחיות על העור יש לחייג למד"א בטלפון החירום 101 או באמצעות יישומון 'מד"א שלי'! במידה והנפגע עולה באש יש לגלגל את הנפגע על חול/עפר, לשפוך עליו מים, לכסות את הנפגע באמצעות שמיכה רטובה (אין לכסות את הראש מחשש לחנק) – אין לנקז/לפוצץ שלפוחיות.

התמונה שצורפה: צילום: דוברות מד"א

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

new1
new1
new1

עוד כתבות שאולי יעניינו אותך:

המינוי המטלטל

ניצב אבשלום פלד ממושב זכריה ימונה בקרוב למפכ"ל המשטרה. כך לפי החלטתו של בן גביר | ברקע – נציבים בדימוס וגם המועצה האזורית מטה יהודה לא שמחים על המינוי | הסיבה: לפני 9 שנים פלד נחקר במח"ש על עבירות בנייה שביצע במושב, ובסיום החקירה הומלץ שלא למנות או לקדם אותו לתפקיד ניצב בשל מעשיו. אך מאז ועד היום הוא מתקדם בתפקידים | חשיפה

חוגג חג בכיף

קובי סולימני התותח נצפה בעדשת המצלמה של לכלוכית כשהוא נערך לחגיגות חג הפסח המשפחתיות

תרבחו ותסעדו

המימונה כיכבה בבית משפחתם של אסתי ובועז זיו, שארגנו ערב עם עוגיות ומופלטות בשפע

מפיקים מימונה

מרדכי דרעי ואישתו המהממים, התארגנו מהר לקראת סוף חג הפסח והחלו בהפקת אירוע המימונה המשפחתי והמרגש. לכלוכית שמעה שהיה בשפע, המון

חוגגת מימונה

אתי אביכזר המהממת שבתמונה חגגה השבוע את חג המימונה עם המשפחה והחברים הטובים, ואף הספיקה להצטלם

יאללה בית"ר

יוסי דהן ההורס, תושב העיר נסע ביחד עם חברים למשחק הכדורגל של בית"ר ירושלים בבלומפילד שבתל אביב

המתכון של השף: מתכון לפנקייק מתוק מקוטג׳

אנחנו אוהבים פנקייקים מתוקים. בייחוד שהם אווריריים, עבים ושאפשר לאכול אותם מינימום זו מנה עיקרית | הפעם את הפנקייקים הכנו עם קוטג' 12 אחוזים של תנובה. תודו לנו אחר כך

קובה סלק צמחוני במילוי פטריות ובצל מטוגן

אחרי שאכלנו כל כך הרבה בשר ומצות, יש יותר טוב ממנת קובה עסיסית עם רוטב שנמס בתוך הפה? | השבוע החלטתי לפנק אתכם עם מתכון של קובה סלק צמחוני טעים ומתאים בדיוק לצוהרי שישי

החום לא מנע: עשרות מטיילים ביקרו בתל ירמות

למרות עומס החוום הכבד ששרר בחול המועד, עשרות מטיילים הגיעו לבילוי וטיול בתל ירמות ונהנו מפעילויות שונות: הצגות, חפירה ארכיאולוגית, יצירת אגרטלים מחימר ועוד

חג בתל בית שמש

במהלך חול המועד הגיעו מעל מאה מטיילים לסיורים מודרכים בעברית ובאנגלית בתל בית שמש | כל הנוכחים נהנו ממזג אוויר מעולה, מהדרכות מדויקות ומאווירה מקצועית ומאורגנת

בלוך: השיקה את ספרה "גשרים של אור"

ראשת העירייה לשעבר, ד"ר עליזה בלוך השיקה את ספרה החדש "גשרים של אור" מספר ימים לאחר שסיימה את תפקידה באופן רשמי בעירייה | במהלך ההשקה אמרה: "בית שמש היא במידה רבה תמונת מראה של מדינת ישראל ואתגריה"

חדש: נפתח משרד לניהול פרויקט פינוי בינוי

לאחרונה נערך טקס חניכת המשרד החדש של "התחדשות ביאליק" מקבוצת נתיב וישרקאפ גרנג | מטרת המשרד: קידום פרויקט פינוי בינוי בשכונת ביאליק

תאונות בעיר: רוכב אופנוע החליק ואישה נפגעה מרכב

השבוע אירעו שתי תאונות דרכים בעיר; רוכב אופנוע בן 23 נפצע בזמן שהחליק עם האופנוע בשדרות נהר הדן ואישה בת 24, נפצעה מתאונת דרכים בין שני כלי רכב – כי הייתה בסביבה | המזל: שניהם נפצעו במצב קל

ניקיון העיר: הפרויקט הגדול של עובדי העירייה

לפני חג הפסח היה חשוב לראש העירייה, שמואל גרינברג לנקות את העיר לעילא ולעילא ולכן, עשרות עובדי מינהל תפעול בעירייה, יחד עם צוותי תגבור, משאיות, פקחי תברואה ובלווי כלים מיוחדים – דאגו כולם לניקיון העיר

מסוכן: שריפה פרצה בזמן שכל המשפחה ישנה

שריפה גדולה פרצה בדירה ברמת בית שמש א' בשעות הבוקר המוקדמות וכאשר כל בני המשפחה ישנים | אחד מהילדים התעורר בנס מהריח השרוף וכך הציל את כל משפחתו

מפחיד: פעוטה נכוותה ממים רותחים

מתנדבי מד"א הוזעקו לבית בשכונת רמה ג' בבית שמש, בעקבות דיווח על פעוטה שנכוותה ממים רותחים. פראמדיק שהגיע למקום סיפר: "היא פונתה על ידי ניידת טיפול נמרץ של מד"א במצב בינוני"

דילוג לתוכן