ח"כ ברביבאי: "המדינה צריכה לטפל בבית שמש"

ח"כית אורנה ברביבאי הפורשת לטובת התמודדות על ראשות העיר ת"א, התראיינה במשותף עם עליזה בלוך ראשת העירייה, בוועידה הכלכלית הלאומית של כלכליסט ובנק לאומי; בלוך הסבירה לברביבאי שת"א צריכה לדאוג לתושבי בית שמש, והיא הגיבה: "עליזה טועה. ת"א לא צריכה לטפל בבעיות של בית שמש אלא המדינה"

ראשת העירייה וחברת הכנסת אורנה ברביבאי התראיינו בוועידה הכלכלית הלאומית של כלכליסט ובנק לאומי. הן דיברו על קרן הארנונה, על התחבורה הציבורית ועל אתגרים נוספים עימן רשויות מקומיות מתמודדות לאורך הקדנציה. מי לדעתן אחראי על כל אלו? ראשי הערים או המדינה? הן ענו על כל.

בלוך אמרה, "עיקר האחריות היא אצל ראשת העירייה אבל הסמכות בממשלה. הממשלה מחליטה איפה תהיה תחנת אוטובוס, כמה יעלה דונם לתעסוקה בעיר, ומה גובה הארנונה, ואני צריכה להתמודד עם ההשלכות. בעיני, קרן הארנונה היא אחד מתיקוני העיוותים במדינת ישראל.

"אני מנהלת את בית שמש וזו עיר שהתמודדה עם כל האתגרים שהמדינה התמודדה איתם לאורך שנותיה. כל קליטות העלייה הגיעו לבית שמש, אבל בכל חלוקת נכסים היא לא שם. יש מי שלוקח אחריות על הנטל ויש מי שלוקח את ההכנסות. בפועל הרכבות שיוצאות בבוקר מבית שמש לת"א מלאות, ואני צריכה לדאוג לתושבים שיוצאים לעבוד בת"א ומשאירים שם כסף, ולנקות להם את העירלדאוג לחינוך וכו'. אני מאמינה שקרן הארנונה היא המינימום של הצדק החברתי. אי אפשר להגיד לערים מסוימות לשאת בנטל ולערים אחרות לתת את הרווחים".

ברביבאי: "אני חושבת שעליזה טועה. ת"א לא  צריכה לטפל בבעיות של בית שמש. מי שצריכה לדאוג לה היא המדינה. לא בא בחשבון שעיר כמו ת"א שעם כל התוכניות של הממשלה, הכסף שלה יעבור לערים אחרות. גם בת"א יש בעיות ואוכלוסייה מרקע סוציו-אקונומי נמוך שצריך לטפל בה".

בלוך פנתה לחברת הכנסת ואמרה: "אורנה כשרת הכלכלה היית אחת מהשרות שהכי עזרו לבית שמש, אפשרת לפתח תעשייה ומסחר. אני מציעה לא לשסות אף תושב בישראל בתושב אחר".

בלוך מה עמדתך לגבי ההשתלטות של אבי מעוז על משרד החינוך?

"אני לא הולכת לדבר על אבי מעוז. ניהלתי בתי ספר, ואני מנהלת עיר עם בתי חינוך מכל הסוגים", אמרה בלוך. "אני בעד חופש ביטוי וכל אחד צריך ללמד את ילדיו מה טוב ומה לא. אני לא רוצה שאף אחד יקבע לי איך ללמד את ילדיי, ובבית שמש יש את כל סוגי החינוך. הכי חשוב זה לחנך לכבוד אחד את השני".

ברביבאי: "אפשר להמשיך להתעלם מהבעיה הגדולה מאד. החלטתי להתמסר למקום הליברלי שנקרא ת"א. צריך לייצר אוכלוסייה תורמת ושוויונית ללא הבחנה מגדרית. אנחנו לא רוצים להיות כמו בית שמש של פעם".

לידים במקום תמונה:

בלוך:

"בפועל הרכבות שיוצאות בבוקר מבית שמש לת"א מלאות, ואני צריכה לדאוג לתושבים שיוצאים לעבוד בת"א ומשאירים שם כסף, ולנקות להם את העיר (בית שמש) לדאוג לחינוך וכו'. אני מאמינה שקרן הארנונה היא המינימום של הצדק החברתי. אי אפשר להגיד לערים מסוימות לשאת בנטל ולערים אחרות לתת את הרווחים"

ברביבאי:

"אני חושבת שעליזה טועה. ת"א לא  צריכה לטפל בבעיות של בית שמש. מי שצריכה לדאוג לה היא המדינה. לא בא בחשבון שעיר כמו ת"א שעם כל התוכניות של הממשלה, הכסף שלה יעבור לערים אחרות. גם בת"א יש בעיות ואוכלוסייה מרקע סוציו-אקונומי נמוך שצריך לטפל בה"

שמתי תמונה אחת אם תצטרכי.

כיתוב:

בלוך וברביבאי ווועידת כלכליסט | צילום מסך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שיתוף הכתבה:

עוד כתבות שאולי יעניינו אותך:

עושים ספורט בעיר

התושבים הוותיקים בעיר נתפסו בעדשת המצלמה של לכלוכית כשהם שומרים על הכושר ועל הבריאות ברחבי העיר

יובל חוגג

יובל יפרח האלוף, תושב העיר חגג את יום הולדתו לצד המשפחה האהובה, העובדים והחברים הטובים

אלוף שלנו

דוד וקנין התותח, המוכר לנו כעובד בכיר בעיריית בית שמש סיים לאחרונה את התואר הראשון שלו

"כאילו ירו בי"

דבורה זייבלד תלמידת סמינר חרדי בעיר נקלעה לסיטואציה מורכבת בה 2 חברות לספסל הלימודים העלילו עלייה שקרים באמצעות הרשת החברתית "אינסטגרם" | הם פרסמו שהיא מנהלת רומן עם הבוס שלה, שנכנסה להיריון והפילה | השמועות האלו בייחוד במגזר החרדי, הזיקו לשמה הטובה בקהילה. היא תבעה וניצחה

המתכון של השף: קוביות סלמון בציפוי פריך ברוטב דבש חם

מתכון סופר קליל עם תוצאה ממכרת: קוביות סלמון עסיסיות, עטופות בציפוי פריך וזהוב שנאפות בתנור (בלי טיגון ובלי לטרוח לצפות אחת-אחת), ומקבלות שדרוג עם רוטב דבש חם וחרפרף שמשלים את הביס המושלם

המתכון של אושרת: מעדן סלמון כבוש במלח

סלמון כבוש במלח (גראבלקס) הוא אחד המעדנים האהובים עליי. השילוב בין המליחות והטעם הופך אותו לכוכב של כל ארוחת בוקר, בראנץ' או פלטת אירוח | החלק הכי טוב? זה נראה מיליון דולר, אבל דורש אפס מאמץ. אמיתי

לזכר דניאל קסטיאל: הוכנס ספר תודה חדש בפתח תקווה

עמותת "חסד שלמה" קיימה השבוע מעמד מרגש של הכנסת ספר תורה חדש בעיר פתח תקווה | מדובר במהלך שהוא חלק ממיזם הנצחה ייחודי לחללי צה"ל | בין שמות הלוחמים שהונצחו בספר התורה נמנה גם רס"ר דניאל קסטיאל ז"ל שנפל במלחמת "חרבות ברזל"

ילדי משפחות המילואים: "הגעגוע לאבא לא נגמר"

ילדים מבית שמש, שהאבות שלהם גויסו במלחמות האחרונות ונמצאים בסבבי מילואים ממושכים - נפגשו השבוע עם ראש העירייה ושיתפו על הקשיים, על ההיעדרות והחוסר של האבות והאתגרים

גרינברג למשפחות השכולות: "נמצא דרך לפצות את התושבים כדי שיוכלו לשקם את ביתם"

אחרי סערת פינוי הבינוי בשכונת הנשיא שנחשפה בגיליון האחרון, השבוע ראש העירייה הגיע לכנסת לדיון מיוחד בוועדת הכספים שיזמה חברת הכנסת ותושבת העיר, קטי שטרית | הדיון היה בנושא: שיקום הנזקים שנגרמו בעיר בעקבות הטיל האיראני

התפרעו בבית המשנה לנשיא ונעצרו

4 תושבים מבית שמש התפרעו לאחרונה בבית השופט סולברג | לשניים מהם יוחסה גם הסגת גבול | הפרקליטות: מדובר באירוע חמור וחסר תקדים"

מפחיד: ניסתה להתאבד במעצר וניצלה

משטרת מטה יהודה דיווחה לאחרונה על כך שהצליחה למנוע התאבדות של עצורה, החשודה במעורבות באלימות במוסד לבריאות נפש, מפני התאבדות בתא השירותים | לפי השוטרים: ניסתה לפגוע בעצמה בחפץ חד, ובזכות ערנות השוטרים לא הצליחה

מפחיד: כלבים הוחזקו בתנאים קשים במושב בקוע

לאחרונה התקיים מבצע אכיפה ופיקוח מצד השירות הווטרינרי של המועצה האזורית מטה יהודה | מה התגלה?  11 כלים הוחזקו בתנאים קשים במבנה במשק חקלאי במושב בקוע | הכלבים חולצו. מחזיק הכלבים נעצר