למרות הגרעון: בלוך אישרה את התב"ר לבניית מרפאות ל"הדסה"

אחרי שפורסם כי האישור של משרד הבריאות של בית החולים הדסה הוא פג תוקף, דרשה תנועת "שקופית" מהעירייה שלא להעלות לאישור במועצת העיר את התקציב להקמת המרפאות ולקיחת הלוואה למימונן | בניגוד להכל, ראשת העירייה העלתה את התב"ר והמועצה אישרה

העירייה תיקח הלוואה להקמת מרפאות בעיר: ראשת העירייה, ד"ר עליזה בלוך החליטה לאחרונה להעלות בפני מועצת העיר תב"ר לבניית מרפאות להדסה. זאת למרות הדרישה של תנועת "שקופית" שלא להעלות את התב"ר לאישור המועצה מכיוון שהאישור של משרד הבריאות של הדסה פג תוקף. לא רק שהנושא עלה, אלא גם אושר על ידי חברי המועצה ויחד עם זאת, גם הלוואה בסך 10 מיליון שקלים למימון בניית מרפאות בשכונת המע"ר.

יו"ר סיעת הליכוד שלום אדרי התייחס לפרסום ואמר, "לא חושב שעיריית בית שמש במצב שהיא יכולה לקחת הלוואה, אם 'הדסה' חושבת שהיא יכולה לתפעל מרפאה שתשכור בניין, עיריית בית שמש לא צריכה לבנות בניין במיוחד שהיא נמצאת בגירעון".

כזכור, לפני שבוע פורסם על ידי תנועת "שקופית" לגבי אישור משרד הבריאות שפג תוקף וגם, על ההשערות לכך שהמרכז תפור לבית החולים הדסה עין כרם בעניין הקמת מרפאות חדשות בעיר. חדשות JDN חשפו לראשונה כי בעלה של ראשת העירייה, עליזה בלוך הוא פרופסור בכיר בבית החולים. בנוסף, ההלוואה שהעירייה מתכננת לקחת מהבנק, תיתקע ולא תאושר. לקיחת ההלוואה נכללת תחת השם 'תב"ר', "תקציב בלתי רגיל", כאשר לאחר אישור ההלוואה בעירייה משרד הפנים יצטרך לאשר אף הוא. עמותת 'שקופית' פנתה בעקבות כך לעירייה, בטענה כי אמנם חשוב שלתושבים ייבנו מרפאות – אך לצד זאת צריך להביא בחשבון את לקיחת ההלוואה בזמן שבת החולים הדסה לא יוכל באמת לאייש את המרפאות, וההליך כולו לא חוקי מאחר ופג תוקף האישור. בנוסף סבורים בעמותה, כי מכרז שיכלול את כל גופי הרפואה יעודד גופים נוספים להביע ענין ולהרחיב את שירותי הרפואה בעיר המתפתחת.

ממשרד הפנים נמסר בתגובה: "הליך בדיקה לאישור תב"ר ברשות מקומית מבוצע רק לאחר הגשת בקשה על ידי הרשות, זאת לאחר קבלת אישור מליאת הרשות. עד כה טרם התקבלה במשרד הפנים פנייה בנושא המתואר בשאלה. ככל שתוגש בקשה היא תיבחן בהתאם לכללים הנהוגים במשרד. אנחנו ממליצים לך לפנות לרשות המקומית לקבלת התייחסותה".

ממשרד הבריאות, שלא האריך בינתיים את האישור המיוחד לבית החולים הדסה, נמסר כי "בית החולים הדסה הגיש לוועדת הפרויקטים של משרד הבריאות בקשה להארכת תוקף אישור הבנייה לאחר שפג תוקפו לפני כחודשיים. הבקשה נדונה בימים אלו בוועדת הפרויקטים וצפויה להתקבל החלטה בקרוב. יובהר כי המבנה לא יבנה ללא אישור משרד הבריאות".

מעיריית בית שמש נמסר בתגובה: "מכתבה של עמותת שקופית כולל אי דיוקים רבים שלא כאן המקום להתייחס אליהם. במסגרת קידום עולם הפיתוח הכלכלי עיריית בית שמש בונה בניין מרפאות כבניין מניב. לבית החולים הדסה אשר זכו במכרז אישור תקף ומשכך אין בסיס לטענות".

תמונה: המועצה אישרה את התב"רים למרות הכל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שיתוף הכתבה:

עוד כתבות שאולי יעניינו אותך:

עושים ספורט בעיר

התושבים הוותיקים בעיר נתפסו בעדשת המצלמה של לכלוכית כשהם שומרים על הכושר ועל הבריאות ברחבי העיר

יובל חוגג

יובל יפרח האלוף, תושב העיר חגג את יום הולדתו לצד המשפחה האהובה, העובדים והחברים הטובים

אלוף שלנו

דוד וקנין התותח, המוכר לנו כעובד בכיר בעיריית בית שמש סיים לאחרונה את התואר הראשון שלו

"כאילו ירו בי"

דבורה זייבלד תלמידת סמינר חרדי בעיר נקלעה לסיטואציה מורכבת בה 2 חברות לספסל הלימודים העלילו עלייה שקרים באמצעות הרשת החברתית "אינסטגרם" | הם פרסמו שהיא מנהלת רומן עם הבוס שלה, שנכנסה להיריון והפילה | השמועות האלו בייחוד במגזר החרדי, הזיקו לשמה הטובה בקהילה. היא תבעה וניצחה

המתכון של השף: קוביות סלמון בציפוי פריך ברוטב דבש חם

מתכון סופר קליל עם תוצאה ממכרת: קוביות סלמון עסיסיות, עטופות בציפוי פריך וזהוב שנאפות בתנור (בלי טיגון ובלי לטרוח לצפות אחת-אחת), ומקבלות שדרוג עם רוטב דבש חם וחרפרף שמשלים את הביס המושלם

המתכון של אושרת: מעדן סלמון כבוש במלח

סלמון כבוש במלח (גראבלקס) הוא אחד המעדנים האהובים עליי. השילוב בין המליחות והטעם הופך אותו לכוכב של כל ארוחת בוקר, בראנץ' או פלטת אירוח | החלק הכי טוב? זה נראה מיליון דולר, אבל דורש אפס מאמץ. אמיתי

לזכר דניאל קסטיאל: הוכנס ספר תודה חדש בפתח תקווה

עמותת "חסד שלמה" קיימה השבוע מעמד מרגש של הכנסת ספר תורה חדש בעיר פתח תקווה | מדובר במהלך שהוא חלק ממיזם הנצחה ייחודי לחללי צה"ל | בין שמות הלוחמים שהונצחו בספר התורה נמנה גם רס"ר דניאל קסטיאל ז"ל שנפל במלחמת "חרבות ברזל"

ילדי משפחות המילואים: "הגעגוע לאבא לא נגמר"

ילדים מבית שמש, שהאבות שלהם גויסו במלחמות האחרונות ונמצאים בסבבי מילואים ממושכים - נפגשו השבוע עם ראש העירייה ושיתפו על הקשיים, על ההיעדרות והחוסר של האבות והאתגרים

גרינברג למשפחות השכולות: "נמצא דרך לפצות את התושבים כדי שיוכלו לשקם את ביתם"

אחרי סערת פינוי הבינוי בשכונת הנשיא שנחשפה בגיליון האחרון, השבוע ראש העירייה הגיע לכנסת לדיון מיוחד בוועדת הכספים שיזמה חברת הכנסת ותושבת העיר, קטי שטרית | הדיון היה בנושא: שיקום הנזקים שנגרמו בעיר בעקבות הטיל האיראני

התפרעו בבית המשנה לנשיא ונעצרו

4 תושבים מבית שמש התפרעו לאחרונה בבית השופט סולברג | לשניים מהם יוחסה גם הסגת גבול | הפרקליטות: מדובר באירוע חמור וחסר תקדים"

מפחיד: ניסתה להתאבד במעצר וניצלה

משטרת מטה יהודה דיווחה לאחרונה על כך שהצליחה למנוע התאבדות של עצורה, החשודה במעורבות באלימות במוסד לבריאות נפש, מפני התאבדות בתא השירותים | לפי השוטרים: ניסתה לפגוע בעצמה בחפץ חד, ובזכות ערנות השוטרים לא הצליחה

מפחיד: כלבים הוחזקו בתנאים קשים במושב בקוע

לאחרונה התקיים מבצע אכיפה ופיקוח מצד השירות הווטרינרי של המועצה האזורית מטה יהודה | מה התגלה?  11 כלים הוחזקו בתנאים קשים במבנה במשק חקלאי במושב בקוע | הכלבים חולצו. מחזיק הכלבים נעצר